Gaia to kodowa nazwa tajnego projektu Electronic Arts, którego proces produkcyjny rozpoczął się już w 2015 roku. Twórcy z Montrealu mieli zapewnić nowe IP określane przez Elektroników jako „bardzo ambitna, innowacyjna gra, która przekazuje moc i kreatywność w twoje ręce”.
Amerykanie nigdy oficjalnie nie przedstawili założeń pozycji, nad którą pracowało EA Motive – Jade Raymond miała być deweloperką aktywnie zaangażowaną w proces kreacji. Tworzenie nieujawnionej gry było jednak burzliwe. Gdy jesienią 2018 roku wspomniana producentka opuściła studio, tytuł został zresetowany i najwyraźniej nie doczekał się nowej atrakcyjnej koncepcji.
Gaia nigdy nie została oficjalnie zapowiedziana, choć w trakcie zeszłorocznego pokazu Elektronic Arts mogliśmy spojrzeć na kilka ujęć z projektu – zobaczcie poniższy zwiastun od 59 sekundy.
W ostatnich tygodniach producent i wydawca gier przeprowadził przegląd własnych projektów, którego efektem było między innymi anulowanie prac nad Anthem Next. EA podjęło decyzję o rezygnacji z produkcji, jakie mogą nie osiągnąć oczekiwanych rezultatów. Przez niezadowalające wyniki ostatnich tytułów (Anthem, Mass Effect Andromeda), Electronic Arts zmieniło nieco politykę i nie zamierza oferować trybów sieciowych we wszystkich wydawanych grach – między innymi z tego powodu Dragon Age 4 będzie nastawiony na fabułę.
https://twitter.com/jasonschreier/status/1365031385556205570