Twórcy Cyberpunka 2077 mówią wprost: termin premiery był nierealistyczny. Zarząd przeprosił deweloperów

Gry
36068V
Twórcy Cyberpunka 2077 mówią wprost: termin premiery był nierealistyczny. Zarząd przeprosił deweloperów
Wojciech Gruszczyk | 19.12.2020, 02:32

Wczoraj odbyło się wewnętrzne spotkanie pracowników CD Projekt RED, podczas którego deweloperzy zadali zarządowi wiele trudnych pytań. Twórcy zostali przeproszeni, ale nastroje wśród zespołu są złe. Według najnowszych informacji – termin premiery ustalony przez szefostwo był nierealny.

Z samego rana informowaliśmy naszych czytelników o zaskakującym usunięciu Cyberpunka 2077 z PlayStation Store. Na wydarzenia z japońskiego sklepu zareagował cały świat, a w międzyczasie Jason Schreier prosił pracowników CD Projekt RED o kontakt. Dziennikarz Bloomberga podzielił się kilkoma ciekawymi informacjami.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zdaniem dziennikarza „bunt jest w powietrzu” w CD Projekcie, a na wczorajszym wideo spotkaniu pracowników z zarządem padło wiele trudnych pytań. Twórcy pytali wprost o katastrofalną premierę, a zarząd przeprosił deweloperów.

Zespół odpowiedzialny za grę pytał między innymi o nadszarpniętą reputację CD Projektu, nierealistyczny termin wydania gry i nadgodziny trwające od miesięcy lub nawet lat. Na wydarzeniu twórcy usłyszeli, że polskie studio kontaktowało się z Sony i firma doszła do porozumienia z producentem PlayStation. Zespół jednak nie otrzymał konkretów.

Trzeba w tym miejscu zaznaczyć, że premiera Cyberpunka 2077 była poprzedzona wieloma okresami nadgodzin – w ostatnim czasie całe studio pracowało 6 dni w tygodniu, by zadbać o pozycję. Na spotkaniu zarząd powiedział, że ma „plan poprawy praktyk produkcyjnych” na przyszłość, ale deweloperzy nie poznali szczegółów.

Gdy jeden z twórców zapytał wprost, dlaczego w styczniu powiedziano, że produkcja jest „kompletna i nadaje się do gry”, gdy tak naprawdę sytuacja wyglądała inaczej, to w odpowiedzi usłyszał jedynie, że zarząd bierze na siebie odpowiedzialność. Inna osoba podczas spotkania zapytała, czy nie uważa za hipokryzję projektowania tytułu o wyzysku korporacyjnym, gdy ich zespół pracował w nadgodzinach, ale odpowiedź zarządu była „niejasna i niezobowiązująca”.

Jason Schreier wyjaśnił w trakcie rozmowy, że kilku aktualnych i byłych pracowników studia od dawna wiedziało ważny szczegół – wyznaczony termin premiery przez zarząd był zawsze „nierealny”. Wielu twórców wiedziało, że potrzeba więcej czasu.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.

Źródło: https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-12-18/cyberpunk-game-maker-faces-hostile-staff-after-failed-launch

Komentarze (187)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper