Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 30.11.2020 09:09
Valhalla
2210V

Assassin's Creed Valhalla z patchem 1.04. Test zmian graficznych na PS5 i XSX

Zaraz po wydaniu patcha 1.04 do Assassin's Creed Valhalla pojawiły się głosy, że gra działa z gorszym frameratem (po zainstalowaniu aktualizacji) na PS5. Jak jest w rzeczywistości? Postanowiła to sprawdzić ekipa Digital Foundry.

Przede wszystkim wygląda na to, że filmik, który oglądaliśmy w piątek wydaje się "fałszywym alarmem". Większe spadki animacji na PS5 z poziomu 60 fps po zainstalowaniu patcha odbywają się tylko w pierwszych cutscenkach.

"Pierwsze wrażenie jest takie, że pogorszono framerate. Na szczęście po testach okazuje się, że gorszy framerate ogranicza się tylko do pierwszych scenek(...) To fałszywy alarm." - twierdzi redakcja Digital Foundry.

Co warto podkreślić - znacząco ulepszono płynność animacji na Xbox Series X, co możecie sprawdzić w 3 minucie nagrania. Zamiast 48-55 klatek na sekundę gra trzyma stabilne 60 fps. Wygląda na to, że Ubisoft zastosował w przypadku XSX trochę mocniejsze dynamiczne skalowanie rozdzielczości. Np. w tej samej scnie gra działa teraz zamiast 1440p w rodzielczości 1296p, co zapewnia znacznie lepszy framerate. W grze występuje nadal screen tearing na PS5 i XSX w trybie Performance, ale zjawisko jest mniej zauważalne po zainstalowaniu patcha 1.04.

Ciekawy przypadek to tryb 60 fps na Xbox Series S. By uzyskać taki rezultat Ubisoft zastosował dynamiczne skalowanie rozdzielczości nawet do 720p - jak twierdzi Digital Foundry w 10 minucie nagrania. Przypominam, że przed patchem Valhalla działała tytlko w 30 fps na Xbox Series S.

W tym miejscu znajdziecie pełną listę poprawek w patchu 1.04.

Tagi: Assassin's Creed Valhalla Ubisoft valhalla