Assassin’s Creed Valhalla jest największą premierą Ubisoftu, jednak produkcja trafiła na rynek z niespodziewanymi problemami. Gra nie osiągnęła oczekiwanych rezultatów na nowych Xboksach (przez późno dostarczone devkity?), a kolejnym kłopotem okazały się stany rozgrywki, czy przeniesienie pozycji na nową generację.
W odpowiedzi na wszelkie niedogodności, deweloperzy Ubisoftu zakasali rękawy i szybko reagują. Już dzisiaj o 13:00 z myślą o konsolach i komputerach zostanie opublikowana aktualizacja – w zależności od platformy pobierzemy od 2,5GB (PS5) do 5,3GB (XSX|S) danych.
Twórcy pozwolą dokonać wyboru trybu rozgrywki: w opcji "Wydajności" otrzymamy dostosowaną rozdzielczość przy docelowych 60 klatkach na sekundę, natomiast decydując się na tryb "Jakości" zobaczymy na ekranie „maksymalną rozdzielczość” przy 30 fps. W przypadku Xboksa Series X i PlayStation 5 domyślnie uruchomiona zostanie „Wydajność”, a na Xboksie Series S włączona będzie „Jakość”.
Ubisoft zajął się również usunięciem błędów, pozbyciem się zaobserwowanych niedogodności pojawiających się w świecie gry (kiedy to postać w danych miejscach się blokuje), usprawnione zostały reakcje i zachowania NCP-ów oraz bossów, balans, ale co najważniejsze, zapowiedziana jest poprawa wydajności. Na Xboksach Series X|S mamy doświadczać znacznie lepszej jakości rozgrywki (bez efektu rozrywania obrazu).
Gracze mogą także liczyć na naprawę problemów ze stanem rozgrywki – po aktualizacji widoczne będą wszystkie save'y, a te zapisywane w chmurze otrzymają odpowiednią, charakterystyczną nazwę. Deweloperzy przygotowali także komunikat o niepoprawnym zapisie w chmurze.
Szczegółowy opis wszelkich zmian znajdziecie na stronie Ubisoftu.
https://twitter.com/assassinscreed/status/1331680217887367168