Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 18.11.2020 17:38
Eivor z Assassin's Creed Valhalla
5500V

Assassin's Creed Valhalla pod lupą specjalistów. Lepsza wydajność na PS5, ale Xbox Series X posiada VRR

Assassin's Creed Valhalla jest jedną z produkcji third-party, która debiutuje na konsolach dwóch generacji, więc jest to ciekawy przypadek do analizy. Okazuje się, że choć PlayStation 5 i Xbox Series X oferuje niemal identyczną jakość obrazu, to sprzęt Microsoftu ma problemy z płynnością animacji. Na szczęście w tym pomaga VRR.

Assassin's Creed Valhalla trafił na rynek w dniu premiery Xboksów Series X|S, a następnie zadebiutował również na PlayStation 5. Digital Foundry mogło dokładnie sprawdzić produkcję na trzech konsolach nowej generacji i wnioski są bardzo ciekawe.

Gra Ubisoftu na Xboksie Series S działa w 30 klatkach na sekundę przy dynamicznej rozdzielczości od 1188p do około 1656p, często oscylując na poziomie 1296p. Jest to niższa jakość od dwóch pozostałych next-genów, a dodatkowo deweloperzy zredukowali rozdzielczość cieni, czy też zadbali o usunięcie niektórych szczegółów. Specjaliści mówią wprost, że zejście do 30 fps przy takich cięciach są „rozczarowujące”.

W przypadku PlayStation 5 i Xboksa Series X otrzymujemy niemal identyczną rozdzielczość (od 1440p do 1728p), ale inaczej sytuacja wygląda w przypadku płynności animacji – oba urządzenia mają problemy podczas przykładowo przerywników filmowych, ale w trakcie rozgrywki „PS5 jest znacznie bliżej celu 60 klatek na sekundę”, gdy w takich samych momentach XSX może mieć problemy.

„Kluczem do sukcesu jest jednak to, że PlayStation 5 jest znacznie bliżej celu 60 klatek na sekundę, podczas gdy Xbox Series X może mieć problemy. W rzeczywistości, w najgorszym przypadku, zauważyliśmy, że PS5 zapewnia 15 procentową przewagę wydajności nad swoim odpowiednikiem Microsoftu w identycznych scenariuszach.”

Microsoft jednak zadbał o wsparcie VRR, które po włączeniu na LG CX całkowicie eliminuje na Xboksie Series X problemy. Brak wsparcia Variable Refresh Rate w PlayStation 5 jest „prawdziwym rozczarowaniem”.

Ogólnie trzeba jednak zauważyć, że Assassin's Creed Valhalla na nowej generacji ma duże problemy i gra potrzebuje jeszcze kilku aktualizacji. Jak wiadomo Ubisoft nie narzeka na brak zainteresowania, więc możemy mieć nadzieję, że studio będzie chciało teraz zadowolić klientów i szybko zadba o odpowiednie aktualizacje.

Sprawdźcie naszą recenzję i poradnik do Assassin's Creed Valhalla.

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2020-assassins-creed-valhalla-ps5-vs-xbox-series-x-s

Tagi: 30 fps 60 fps Assassin's Creed Valhalla płynność Ubisoft