Forza Horizon 4 w analizie graficznej. Zaskakujące uproszczenia wizualne na Xbox Series X

Gry
6061V
Forza Horizon 4 w analizie graficznej. Zaskakujące uproszczenia wizualne na Xbox Series X
Bartosz Dawidowski | 13.11.2020, 11:47

Microsoft chwali się dużą poprawą jakości wizualnej w Forza Horizon 4 na Xbox Series X (m.in. w dzisiejszej, najnowszej reklamie next-genowej konsoli). Sprawdźmy, jak to wygląda w rzeczywistości.

Forza Horizon 4 robiła wrażenie na reklamie z Xbox Series X|S. Jak jednak grafika sprawdza się w szczegółowych testach, przeprowadzonych przez Digital Foundry? Specjaliści od oprawy wizualnej zachwalają stabilny framerate 60 fps, ale wspominają też o pewnych, drobnych problemach.

Dalsza część tekstu pod wideo

Okazuje się, że Xbox Series S generuje rozdzielczość natywną 1080p, dokładnie taką samą jak Xbox One X. Gra oczywiście wygląda najlepiej na Xbos Series X - w szczególności pod względem rozdzielczości. Framerate to bardzo stabilne 60 fps na Xbox Series X oraz Xbox Series S.

Znacznie przyspieszono działanie menusów i loadingów na Xbox Series X|S. Zamiast 60 sekund ładowania po zakupie next-genowej konsoli poczekać trzeba tylko 16-18 sekund w tej samej sekcji.

Niestety okazuje się, że na Xbox Series X nadal występują pewne uproszczenia wizualne względem wydania Forza Horizon 4 na PC a nawet względem trybu Quality z Xbox One X, co mocno zdziwiło redakcję Digital Foundry. Gra działa z wieloma uproszczeniami graficznymi, które wprowadzono w trybie 60 fps na Xbox One X. Temat poruszany jest w filmiku od 9 minuty. W 11:20 możecie zobaczyć porównanie tej samej sceny, w której drzewa rzucają cienie na Xbox One X (w trybie Quality). Taki efekt nie występuje na Xbox Series X.

"Nie powinno być tak, że wersja na Xbox Series X wygląda pod pewnymi względami gorzej niż tryb Quality z Xbox One X" - redaktor Digital Foundry kończy test w takich słowach.

Źródło: własne

Komentarze (121)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper