Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 06.11.2020 15:51
PS5 pod lupą Digital Foundry
4562V

PS5 pod lupą Digital Foundry. Wsteczna kompatybilność oferuje 60 klatek w wielu grach

Sony nie zawiodło fanów szerokiej biblioteki gier z PlayStation 4. Wiele tytułów działa na PS5 lepiej i najnowszy test Digital Foundry zestawia nawet możliwości PlayStation 5 z Xboksem Series X. To ciekawe porównanie biorąc pod uwagę prace Microsoftu w temacie wstecznej kompatybilności.

Microsoft zadbał o wyjątkową wsteczną kompatybilność, ponieważ korporacja oferuje gry ze wszystkich generacji i każda pozycja wykorzystuje CPU, GPU i SSD nowej generacji, by poprawić jakość rozgrywki oraz wygląd produkcji.

Jak wypada sytuacja na PlayStation 5? Bardzo dokładny test przygotowało Digital Foundry, które potwierdza – w wielu grach możemy liczyć na stałe 60 klatek na sekundę. Często gdy pozycje na PS4 Pro miały problemy z utrzymaniem 30-40 fps, na PS5 możecie otrzymać znacznie lepsze doświadczenie.

Sytuacja jest interesująca z dodatkowego powodu: PlayStation 5 i Xbox Series X podchodzą inaczej do wstecznej kompatybilności, więc czasami PS5 oferuje lepszą płynność animacji od XSX – choć nie jest to regułą czego dobrym przykładem jest Assassin's Creed Unity. Trzeba jednak zaznaczyć, że sprzęt Microsoftu jednocześnie przykładowo podbija rozdzielczość, Auto HDR czy też oferuje filtrowanie anizotropowe 16x.

Gracze na PS5 mogą jednak oczekiwać:

  • Ghost of Tsushima w 60 fps
  • Days Gone w 60 fps
  • Rise of the Tomb Raider w 60 fps
  • Final Fantasy 15 w 60 fps
  • Hitman w 60 fps
  • Just Cause 3 w 30 fps
  • Dark Souls 3 w 60 fps
  • Crysis Remastered w 60 fps
  • Knack w 60 fps

Istotne jest jednak jeszcze jedno – Sony i Microsoft nie mogą (przynajmniej aktualnie) zrobić za wiele, gdy gra ma zablokowane 30 fps. W rezultacie Bloodborne na PS5 dalej działa tylko i wyłącznie w takiej płynności.

Sprawdźcie nasze recenzje: Xbox Series X i PlayStation 5.

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2020-playstation-5-backwards-compatibility-tested

Tagi: playstation 5 PS5 Sony wsteczna kompatybilność