Igor Chrzanowski Igor Chrzanowski 01.11.2020 19:52
Watch Dogs Legion wydajność
2752V

Watch Dogs: Legion. Test wydajności na konsolach obecnej generacji

Watch Dogs Legion jest jednym z pierwszych dużych cross-generacyjnych tytułów jakie możemy zobaczyć na rynku, co pokazuje nam w jaki sposób dewelopery podchodzą do optymalizacji gier na starsze sprzęty. 

Jak zwykle niezawodna ekipa Digital Foundry postanowiła przyjrzeć się nowej produkcji Ubisoftu i sprawdzić jak ekipa z Toronto przyłożyła się do pracy nad optymalizacją gry dla obu wersji Xbox One i PlayStation 4.

Zgodnie z oczekiwaniami najsłabiej z Legionem radzi sobie podstawowy Xbox One, który maksymalnie osiąga rozdzielczość 900p przy niestabilnych 30 klatkach na sekundę - spadki są dość regularne i sprawiają, że zabawa na tym modelu może być dość nieprzyjemna.

W przypadku zwykłego PS4 mamy do czynienia z dynamiczną rozdzielczością 1080p i blokadą na 30 klatkach, gdzie całość trzyma się zaskakująco stabilnie w przedziale 28-30 klatek. Według analizy najbardziej stabilną i "komfortową" wersją jest ta na PlayStation 4 Pro, ponieważ przy obniżonym pułapie 1620p nie zalicza prawie żadnych spadków płynności.

Xbox One X trzyma się zaś poziomu około 2016p (niepełna wartość 4K) i boryka się z okazjonalnym cięciem obrazu w postaci screen tearingu. Obie rozszerzone konsole również trzymają się frame-rate'u 30 klatek na sekundę. Jeśli jesteście ciekawi tego jak Watch Dogs Legion wypadło na tle poprzedników, zapraszamy Was serdecznie do przeczytania naszej recenzji gry!

Tagi: Digital Foundry Ubisoft Watch Dogs Legion