Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 29.09.2020 21:25
Diablo 4
5182V

Diablo 4 z nowymi szczegółami. Blizzard przedstawia drzewka rozwoju i system zaklinania

Blizzard przypomina graczom o Diablo 4. Twórcy przygotowali nowy „kwartalnik”, dzięki któremu poznajemy szczegóły dotyczące rozwoju gry. Deweloperzy wciąż rozwijają systemy, ale trzeba przyznać, że całość zaczyna wyglądać coraz lepiej.

Diablo 4 wciąż znajduje się we wczesnej fazie alfa i pewnie konkretny gameplay zostanie zaprezentowany na przyszłorocznym BlizzConline, ale deweloperzy chcą systematycznie prezentować grę i dzięki temu otrzymaliśmy dzisiaj kolejny kwartalnik.

David Kim, główny projektant systemów, potwierdził, że Blizzard postanowił całkowicie przebudować moce Przodków, Demonów i Aniołów, ponieważ testerzy stwierdzili, że przygotowany system aktualnie nie prezentuje oczekiwanej jakości. Zespół nie jest jeszcze gotowy na zaprezentowanie szczegółów, ale te nadejdą wkrótce.

Deweloper przedstawił jednak zupełnie nowy system zdolności, który został teraz zbudowany na prawdziwym drzewie. Blizzard postanowił nie tylko odświeżyć wygląd mechaniki (wygląda kapitalnie!), ale zdecydowano się pogłębić progresję, by gracze czuli, że ich wybory mają sens i wpływają na rozwój postaci. Twórcy zaproponuję ciekawą propozycję, ponieważ teraz w górnej części drzewa znajdziemy nowe moce, ich dodatkowe funkcje, a punkty pasywne wydamy w korzeniach.

„Drzewko rozwoju, które widzicie powyżej, składa się z licznych węzłów. Ich próbkę możecie zobaczyć na powyższych zrzutach ekranu. Wyobraźcie sobie, że każdy taki węzeł na ogromnym drzewku rozwoju ma inny wpływ na poszczególne zdolności. Dlatego też ścieżka, którą wybierzecie, zadecyduje o dużych skokach mocy postaci oraz jej stylu gry.

Pasywna część tego systemu to miejsce, w którym znajdziecie więcej ulepszeń postaci o działaniu ogólnym. Efekty te nie są powiązane z konkretnymi zdolnościami. Drzewko zdolności będzie zatem łączyć w sobie wszystkie rodzaje wyborów, przed którymi staną gracze.”

Projektant systemów potwierdził również, że podczas jednej rozgrywki nie odblokujemy całego drzewka – będzie to około 30-40% zapełnionych węzłów do końcowego etapu gry.

Diablo 4 - systemy progresji 1

Diablo 4 drzewko umiejętności 2 Diablo 4 - systemy progresji 8
Diablo 4 drzewko umiejętności 4 Diablo 4 - systemy progresji 7

Blizzard wcześniej zaprezentował system arsenału dla barbarzyńcy (pozwala na szybkie zmiany broni), który znacząco wpływa na możliwości bojowe tej klasy. W Diablo 4 każdy bohater otrzyma takie wyróżniające mechaniki i w przypadku czarodziejki deweloperzy pracują nad systemem zaklinania. Tak prezentują się jego szczegóły:

  • Zdolności czarodziejki można umieścić w dwóch miejscach: miejscu na zdolność aktywną (z którego mogą korzystać wszystkie klasy) oraz miejscu na zaklęcie. Jeśli umieścicie w nim zdolność, nie będziecie mogli użyć jej jako zdolności aktywnej, lecz wasza postać zyska dostęp do dodatkowej mocy.
  • Moc uzyskiwana dzięki zaklęciom ma duże znaczenie dla rozgrywki. W bieżącej wersji gry można oprzeć konfigurację postaci na zaklęciach, zdolnościach aktywnych albo połączeniu obu tych elementów.

Twórcy od jakiegoś czasu testują mechanikę, która została odebrana pozytywnie. Trzeba zaznaczyć, że system daje graczom opcję wyboru, ponieważ w trakcie rozgrywki nie będziemy mogli wybrać jednej zdolności w dwóch różnych miejscach.

Diablo 4 czarodziejka zaklinanie 1 Diablo 4 czarodziejka zaklinanie 6

Blizzard pracuje także nad systemem ostatecznej progresji bohaterów (tzw. End Game Progression System), który będzie bardziej rozbudowany niż system poziomów mistrzowskich w Diablo III. Aktualnie zespół nie może opublikować szczegółów, ale gracze mogą mieć pewność, że deweloperzy skorzystają z klasycznej koncepcji – łatwe do nauczenia, trudne do osiągnięcia mistrzostwa.

Diablo 4 pokaz zaklinania czarodziejka 1

Diablo 4 pokaz zaklinania czarodziejka 2

Źródło: https://news.blizzard.com/pl-pl/diablo4/23529210/piekielny-kwartalnik-diablo-iv-wrzesien-2020

Tagi: Blizzard Entertainment Diablo 4