Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 24.08.2020 22:29
The Lord of the Rings: Gollum
1193V

The Lord of the Rings: Gollum zaoferuje rozgrywkę niczym Prince of Persia. Twórcy zdradzają szczegóły

Twórcy The Lord of the Rings: Gollum odkrywają karty dotyczące przygody Golluma. Studio chce zapewnić rozgrywkę podobną do kultowej serii Prince of Persia, ale główny bohater będzie bardzo często unikał pojedynków przechadzając się obok przeciwników.

Już dzisiaj miałem okazję zaprezentować naszej społeczności zajawkę The Lord of the Rings: Gollum, która jednak nie pokazała za wiele. Na szczęście najnowsze szczegóły zdradzają już kilka większych konkretów – w sprawie gry wypowiedział się między innymi Martin Wilkes i główny projektant potwierdził, że deweloperzy zapewnili połączenie serii Prince of Persia ze skradanką.

„Jeśli chcesz porównać, możesz myśleć o tym jak o grze z serii Prince of Persia. W większości jest to produkcja bez walki, ale Gollum będzie w stanie ukradkiem atakować wrogów. Nie będzie to jednak łatwe i zawsze wiąże się z dużym ryzykiem. Chcemy, aby gracze ostrożnie rozważali te spotkania. W końcu siła Golluma leży w sprycie, a nie w walce.”

Gollum będzie chętnie korzystał z między innymi przedmiotów do odwrócenia uwagi, by jednocześnie móc uniknąć walki. Na późniejszych etapach historii otrzymamy szansę wykorzystania rozbudowanych zdolności sprzymierzeńców, jednak nie możemy liczyć na bezpośrednie pojedynki rodem z przykładowo Śródziemie Cień Wojny.

Tilman Schanen (główny projektant narracji) zdradził, że dla deweloperów wyzwaniem było zaprezentowanie odpowiednich postaci (uwzględniając umiejscowieni akcji, czyli początek Władcy Pierścieni), a podczas rozgrywki otrzymamy szansę porozmawiać z niektórymi osobami – twórcy zadbali nawet o wybory oraz rozbudowane dialogi.

Daedelic nie chciało zmieniać wydarzeń z książek, ale J.R.R. Tolkien nie przedstawił wielu informacji o Gollumie przed wydarzeniami z „Władcy Pierścieni”, więc autorzy otrzymali sporą swobodę w rozwijaniu postaci i samej opowieści.. Twórcy jednak od początku do końca są wierni postaci i czerpią garściami z materiału źródłowego.

„Śledzimy historię Tolkiena dość ściśle i korzystamy tylko odrobiny swobody w celach gameplayu, a czasem dla uproszczeń. Tolkien nie opisuje historii Golluma, zanim nie pojawi się w książce w sposób bardzo szczegółowy. Tak więc głównie czerpiemy z małych notatek w załącznikach i raportach z drugiej ręki od takich postaci jak Gandalf. Ponieważ musimy wypełnić wiele luk, daje nam to sporo swobody twórczej w realizacji naszej wizji narracyjnej.”

Twórcy zapewnią ciekawy system moralności związany z dwoma osobowościami bohatera, ale nie możemy liczyć na proste – jeden jest dobry, a drugi zły. W zależności od podejmowanych wyborów, jedna z osobowości (Gollum lub Smeagol) zaczną dominować i gracze odczują różnice w dialogach, zachowaniu, a nawet samych animacjach postaci.

W grze trafimy także do bardzo dużych lokacji i w wielu otrzymamy sporą swobodę rozgrywki – tak by eksplorować miejscówki w różnych wymiarach. Autorzy jednak od czasu do czasu chwycą gracza za rękę i zapewnią bardziej liniowe wydarzenia.

Źródło: https://www.ign.com/articles/gollum-lord-of-the-rings-game-prince-of-persia-stealth-branching-narrative-exclusive-trailer

Tagi: Daedalic Entertainment The Lord of the Rings: Gollum