Iza Łęcka Iza Łęcka 29.07.2020 12:47
Resident Evil 8
1493V

Resident Evil 8 Village z nowymi szczegółami. Testerzy ogrywają produkcję na PS4 Pro

Testerzy dzielą się kolejnymi szczegółami z Resident Evil 8 Village. Produkcja jest aktualnie ogrywana na PlayStation 4 Pro, a gracze mogą oczekiwać pełnego wsparcia PlayStation VR. Capcom sprawdza zupełnie nowy fragment gry.

Capcom niezwykle aktywnie rozwija program Resident Evil Ambassador, pozwalający na zbieranie informacji zwrotnych od fanów, przez co szczegóły kolejnych gier z serii Resident Evil trafiają do Sieci przed czasem.

Obecnie testerzy dzielą się szczegółami z nowego dema – choć gra będzie dostępna na PlayStation 5, Xboksie Series X oraz komputerach osobistych, świeży fragment jest ogrywany jeszcze na PlayStation 4 Pro. Potwierdza to doniesienia, jakoby produkcja była rozwijana na dwie generacje, jednak Capcom zdecydował się zaoferować ulepszony horror, który trafi wyłącznie na next-geny. W doniesieniach nie brakuje również wzmianki o wsparciu dla PlayStation VR – możliwość ogrywania tytułu na goglach do wirtualnej rzeczywistości powinna zostać ogłoszona przez Sony.

Resident Evil 8 Village – wrogowie, walka z czarownicą oraz bronie

Gracze potwierdzają, że podczas rozgrywki spotkali normalnych wrogów (nie tylko wilkołaki), którzy mają bardzo bladą, niemal zgniłą skórę oraz tatuaże na czole i rękach. Niektórzy chodzą w pancerzach, które można odstrzelić. Przeciwnicy mówią w niezrozumiałym języku, wielu z nich nosi sztylety, miecze, siekiery czy włócznie, jednak są też antagoniści bez broni, którzy doskakują do bohatera, chcąc go ugryźć. Oponent z mieczem może zabić Ethana jednym atakiem.

Najwyraźniej ambasadorzy sprawdzali różne wycinki pozycji, bowiem wśród raportów pojawiają się wzmianki o drodze do zamku, choć większość wspomina o rozgrywce wewnątrz budynku. Wśród pokoi dominowały te dobrze oświetlone, jasne pomieszczenia, choć niektóre z nich były zaciemnione. W trakcie testów gracze biegali po wyższych piętrach i musieli odnaleźć klucz, by otworzyć drzwi na dole.

Wcześniej informowaliśmy o pierwszym bossie, którym była tajemnicza „czarownica”. Testerzy spotkali się z nią – nazywają ją Olga, a jednym z jej ataków jest wypuszczanie roju owadów, które zadają obrażenia Ethanowi. Kreatura ma charakterystyczny, przerażający śmiech, który usłyszymy, gdy bohater zostanie przez nią dostrzeżony. Po krótkiej strzelaninie, Olga przekształciła się w owada/pająka i uwolniła więcej owadów. Jej ludzka postać jest połączona z bestią – jest jednak naga i pokryta czarną mazią. Po zabiciu, Olga stopiła się, niektóre elementy jej szkieletu pozostały w pokoju. Bohater musi jednak mierzyć się z  kolejnymi rojami owadów, które zostały przez potwora wypuszczone – demo kończy się po tej sekwencji.

Podczas wycinku gracze wykorzystali pistolet, strzelbę (prawdopodobnie zobaczyliśmy ją na zwiastunie) oraz niełamliwy nóż. Capcom pozwoli na wykorzystywanie niektórych broni białych (typu topory) przechwyconych od oponentów, które niszczą się po kilku trafieniach.

Ekwipunek nie przypominał tego pokazywanego przez Capcom (to połączenie Resident Evil 4 i Resident Evil 7), a podczas sprawdzania nie została zaprezentowana waluta, pokonani przeciwnicy nie wyrzucali przedmiotów, choć zainteresowani mogli niszczyć skrzynie lub wazony, gdzie znajdowały się rzeczy.

Na pierwszym zwiastunie widzimy tajemniczą staruszkę, która ma sprzedawać Ethanowi przedmioty – będzie ona również źródłem ważnych informacji. Wspomniano również, że w trakcie testów pojawił się Peter Fabiano (producent), który wspominał o nowym poziomie trudności sprawiającym, że w lokacjach zawita trzykrotnie więcej wrogów.

Źródło: https://www.resetera.com/threads/rumor-resident-evil-village-playtest-information.257685/

Tagi: Capcom Resident Evil 8 Resident Evil Village