Iza Łęcka Iza Łęcka 16.07.2020 07:34
the last of us 2 ellie
8236V

The Last of Us 2 posiadało mroczniejsze zakończenie. Naughty Dog zmieniło wydarzenia

Zakończenie The Last of Us 2 podzieliło graczy, ale Neil Druckmann nie ukrywa, że pierwotnie deweloperzy chcieli zaproponować zupełnie inny koniec historii. Wydarzenia byłby mroczniejsze, jednak mogłyby zostać lepiej odebrane przez część sympatyków IP. [Uwaga na spoiler]

Wiadomość przedstawia informacje o zakończeniu The Last of Us 2, więc jeśli macie problem ze spoilerami – przestańcie czytać w tym miejscu. Wróćcie dopiero w momencie, gdy poznacie już historię Ellie.

[Uwaga na spoiler]

The Last of Us Part II było krytykowane przez wielu graczy między innymi przez zakończenie, w którym Ellie odpuściła, w ostateczności nie dokonała zemsty i pozwoliła odejść Abby. Jak się okazuje, w pierwotnym planie mieliśmy zobaczyć zupełnie inne zakończenie:

„Zrobiliśmy wiele przeróbek na temat tego, jak wyglądał ten ostatni akt, ale ostatnim etapem było to, że Ellie zabije Abby. Mniej więcej w połowie produkcji zmieniliśmy zdanie i kazaliśmy Ellie w ostatniej sekundzie odpuścić , by [zilustrować], że jakaś mała część starej Ellie, Ellie z człowieczeństwem, Ellie, na którą wpływ miał Joel, nadal istnieje w tej pochłoniętej żądzą zemsty postaci.”

Zmiany dokonano w momencie, gdy zespół narracyjny zastanawiał się nad losami Lev i Yary, których historie posiadały różne wersje, a postacie na zmianę umierały lub przeżywały do końca historii. Gdy podjęto decyzję, że Lev przetrwa, Druckmann zmienił zdanie – Ellie nie powinna już zabijać Abby.

Reżyser i scenarzysta The Last of Us 2 zaznaczył, że dla niego najważniejsze jest, by motywacje tworzonej postaci były spójne w danym momencie. Czasami nie jest najważniejsze, by bohater był sympatyczny, gdyż zawsze część odbiorców odbierze go negatywnie.

„(...) Są pewne aspekty, które chcemy uchwycić, ale zadziałają one tylko wtedy, gdy będą spójne z postacią, którą piszemy.”

Możemy tylko się zastanawiać jak odmienne zakończenie, podczas którego Ellie mści się na Abby, zostałoby odebrane przez graczy. Prawdopodobnie deweloperzy mierzyliby się z mniejszymi problemami i krytyką ze strony entuzjastów marki. Trzeba jednak przyznać, że opinia jaka kierowała twórcami przyczyniła się do stworzenia spójnej i nieprzewidywalnej historii.

Warto dodać, że Naughty Dog poszukuje już pracowników do nowej gry.

Źródło: https://www.gamespot.com/articles/the-last-of-us-part-2-initially-had-a-darker-endin/1100-6479766/

Tagi: Naughty Dog Sony Interactive Entertainment The Last of Us Part II