Iza Łęcka Iza Łęcka 15.07.2020 08:55
Godfall  PS5 / PC
1004V

Godfall ma stworzyć „nowy gatunek”. Twórcy prezentują nowe ujęcia i szczegóły dotyczące gry

Pierwszą grą zapowiedzianą na PS5 jest Godfall, które będzie dostępne już na premierę next-gena. Zdaniem deweloperów, pozycja stanie się przedstawicielem zupełnie nowego gatunku, którego część szczegółów możemy poznać już teraz.

Godfall zostało zapowiedziane na ubiegłorocznym The Game Awards, natomiast The Future of Gaming zostało okraszone efektownym zwiastunem gry. Teraz deweloperzy opowiadają o nowym tytule.

Nad Godfall pracują byli pracownicy Blizzarda i Diablo, którzy latami rozwijali gry przeładowane lootem. Poprzez nową produkcję, twórcy chcieli połączyć swoje upodobania do zbierania sprzętu z dynamicznymi pojedynkami, bowiem wielu z nich spędza sporo czasu przy pozycjach oferujących walkę z perspektywy trzeciej osoby. W zespole znajduje się także wielu fanów Borderlandsów, więc zdecydowano się na połączenie dwóch koncepcji, czego efektem jest powstanie „looter-slashera”.

Godfall 1

Tak naprawdę Godfall składa się z dwóch elementów: dynamicznych pojedynków i zbierania sprzętu. W tytule znajdziemy 12 głównych pancerzy (Valorplates), które będziemy odblokowywać podczas gry. Każdy z nich posiada swoją specyfikację, zestaw statystyk, pasywne buffy oraz „umiejętności Archona”. Jest to typowa ostateczna zdolność, natomiast same Valorplates są ujęte jako klasy – będą one dobierane do danej misji lub roli jaką pełnimy w zespole, jeżeli będziemy chcieli rozgrywać pojedynki wspólnie z innymi.

W Godfall znajdziemy pięć różnych klas broni, które oferują rozmaite style walki. Wykorzystywane Valorplates będziemy mogli doposażać o swego rodzaju dodatki („augments”), zmieniające statystyki i dodające różnorodne bonusy. Gracze podczas rozgrywki będą zdobywać poziomy, a dzięki zdobywanym punktom odblokujemy nowe zdolności na drzewkach umiejętności. Podobnie jak w przypadku innych tytułów – w trakcie podróży natrafimy na bronie, których wykorzystanie będzie wymagać chociażby większej siły.

Deweloperzy wskazują, że nie chcą generować nieskończonej liczby broni, jednakże każda sztuka posiadać będzie unikatowe cechy. Ekipa Counterplay Games postrzega sprzęt podobnie do Capcomu w Monster Hunter World lub twórców z Santa Monica Studio w najnowszym God of War. Co ciekawe, gra nie zapewni pojedynków podobnych do Dark Souls (wcześniej pojawiły się takie opinie), a reżyser Keith Lee porównał starcia do tych znanych z najnowszej przygody Kratosa czy Devil May Cry 5.

Godfall zawiera ponad 90 rodzajów wrogów, a rozgrywka została podzielona na misje, które wybierzemy w Seventh Sanctum. W fabularnych wydarzeniach trafimy na różnych bossów (mniejszych/większych). Zapewnione zostaną także misje „Hunt”, w których będziemy poszukiwać i mierzyć się z samymi bossami – takie starcia to jeden z najważniejszych elementów produkcji, a w całym Godfall trafimy na wielu potężnych wrogów.

Godfall 2

Counterplay Games wykorzysta także możliwości kontrolera DualSense: na PS5 dosłownie poczujemy walkę – twórcy dzięki adaptacyjnym triggerom pozwolą graczom poczuć zderzenie dwóch broni. Różnorodne wibracje zapewniać będą odczuwanie innego podłoża, po którym postać może się ślizgać – w walce możemy dynamiczne wskoczyć do akcji właśnie poprzez ślizg, a podłoże (żwir, piasek, woda) zapewni odmienne doświadczenia.

Twórcy podkreślają, że oferują wiele rodzajów broni, a każda zapewni inne odczucia dzięki kontrolerowi DualSense od PS5.

Źródło: https://www.gamespot.com/articles/godfall-looks-to-create-its-own-genre-with-better-/1100-6479721/

Tagi: Counterplay Games Gearbox Godfall