Krzysiek Kalwasiński Krzysiek Kalwasiński 07.06.2020 10:30
The Last of Us 2. Twórcy twierdzą, że nie starają się przypodobać żadnym środowiskom
2272V

The Last of Us 2. Twórcy twierdzą, że nie starają się przypodobać żadnym środowiskom

The Last of Us 2 niebawem wyląduje na wysłużonych konsolach PlayStation 4, a tymczasem my poznajemy nowe szczegóły na temat produkcji. W wywiadzie udzielonym serwisowi Eurogamer, Neil Druckmann stwierdził, że twórcy piszący opowieść, nie chcieli przypodobać się żadnemu ze środowisk.

The Last of Us Part II nie ma lekko. Stosunkowo wcześnie przed premierą w Sieci pojawiło się sporo przecieków zdradzających treść fabularną. Jednak jak przyznał główny twórca gry, Neil Druckmann, przecieki nie zdradziły najważniejszego. Poza tym, jego zdaniem liczy się nie tylko fabuła, a całe doświadczenie, na które składa się rozgrywka, scenki, muzyka, dialogi i przeżywanie wszystkich emocji wspólnie z Ellie.

Wielce oczekiwana gra mierzy się również z innymi trudnościami. Na podstawie przecieków wielu graczy stwierdziło, że opowieść przedstawiona w grze to mówiąc brzydko "lewacka propaganda", mająca na celu wypromowanie pewnych ideologii, czy również chęć przypodobania się niektórym środowiskom. Słowa o przeciekach wspomniane powyżej, pochodzą z wywiadu udzielonego serwisowi Eurogamer. Podczas tej samej rozmowy zainteresowany stwierdził, że twórcy pisząc tę opowieść, nie chcieli przypodobać się żadnym środowiskom.

Przebyliśmy podróż z Ellie, którą już znamy. Zdefiniowała ją poprzednia gra, ruszamy teraz do przodu. Ma 19 lat. Jak przedstawić wszystkie aspekty takiego wieku? Wydaje się, że jesteśmy niezniszczalni, potrafimy odróżnić dobro od zła, podobają nam się określone osoby. To wszystko kwestie, które chcemy zbadać w przypadku tej postaci - to uczciwe prowadzenie opowieści.

Jeśli ktoś ma z tym problem, szkoda. Dla nas najważniejsza jest historia. To swego rodzaju ironia i nieco smutne, że najgłośniej krzyczą teraz osoby, które najbardziej zyskają na takiej opowieści. Mam jednak nadzieję, że wystarczająco dużo przyciągnie ich do gry, która normalizuje po prostu rzeczy, które są normalne. To część naszego społeczeństwa, a także część budowania interesującej, wielowymiarowej postaci.

Jaka nie byłaby prawda na ten temat, wielu graczy zapoznanych z przeciekami miało problem z kierunkiem jaki obrały napisane wydarzenia. Osobiście jestem jednak zdania, że lepiej grę sprawdzić samemu i osobiście dowiedzieć się o motywach jakie kierowały każdą pojedynczą postacią. The Last of Us Part II zadebiutuje już wkrótce, bo 19 czerwca. Zanim to nastąpi zachęcam do zapoznania się z przygotowanymi przez naszą redakcję tekstami.

W tym miejscu zapoznacie się z opinią samego Butchera, tutaj dowiecie się jakie nowe mechaniki pojawiły się w grze, a tutaj przeczytacie o tym, że nowa gra Naughty Dog bije rekordy w Brazylii. Na koniec podrzucamy najnowszą reklamę gry.

 

Źródło: https://www.eurogamer.net/articles/2020-06-05-there-are-games-that-are-just-comfort-food-this-is-not-one-of-those

Tagi: Naughty Dog Sony Interactive Entertainment The Last of Us: Part II