Ubisoft może opóźnić premiery gier, gdy PS5 i Xbox Series X nie zadebiutują w terminach
Deweloperzy Ubisoftu pracują nad kilkoma wielkimi produkcjami, ale nie oznacza to, że wszystkie gry muszą trafić na rynek w 2020 roku. Dyrektor generalny studia zasugerował kolejne zmiany w harmonogramie wydawniczym – wszystko zależy od premiery PS5 i Xboksa Series X.
Ubisoft w październiku ubiegłego roku opóźnił premiery Watch Dogs Legion, Rainbow Six Quarantine i Gods & Monsters. Nadal nie wiemy, kiedy produkcje trafią na rynek i wiele na to wskazuje, że także Ubisoft nie może być pewny ostatecznych terminów.
W sprawie nowej generacji wypowiedział się Yves Guillemot, który podczas rozmowy z dziennikarzem The New York Times zaznaczył, że jego firma bardzo dobrze poradziła sobie z przejściem na pracę zdalną. W zasadzie prace nad tytułami nie zostały w żaden sposób zaburzone i twórcy mogą teraz w spokoju rozwijać produkcję.
Dyrektor generalny Ubisoftu wspomniał o ważnym szczególe: Sony oraz Microsoft „umożliwiły deweloperom dalsze korzystanie z dev-kitów” i dzięki temu twórcy mogą „ kontynuować opracowywanie konsolowych gier nowej generacji” we własnych domach. Sytuacja może wydawać się normalna, jednak każde studio nie może pozwolić sobie na najmniejsze przecieki związane z nową generacją i konsole muszą znajdować się we wcześniej wybranych siedzibach. Programiści nie mogą swobodnie manewrować konsolami, ale w tym wypadku producenci zezwolili, by pracownicy Ubisoftu zabrali sprzęt do domów.
Guillemot zasugerował w trakcie dyskusji, że firma może opóźnić premiery next-genowych gier, jeśli PS5 i Xbox Series X nie zadebiutują w 2020 roku:
„Nie widzimy znaczącego wpływu na nasz harmonogram, ale jesteśmy w kontakcie ze wszystkimi partnerami i jeśli pojawi się potrzeba dostosowania, to zrobimy, co najlepsze dla nich i dla naszych graczy”
Opóźnienie premiery gier nie ma większego sensu, gdy mówimy o pozycjach cross-platformowych, ale bardzo możliwe, że przynajmniej jeden z tytułów (Watch Dogs Legion?) zadebiutuje już wyłącznie na nowej generacji. Twórcy mogli wykorzystać dodatkową moc platform, by zadbać o nową jakość otwartego świata. Wcześniej studio zapowiedziało pięć pozycji na dwie generacje.