„PS5 jest lepszą konsolą”. Inżynier z Cryteku chwali Sony [Aktualizacja]

Gry
6214V
„PS5 jest lepszą konsolą”. Inżynier z Cryteku chwali Sony [Aktualizacja]
Iza Łęcka | 06.04.2020, 10:07

Temat nowej generacji podejmują kolejni deweloperzy, jednak inżynier Cryteku podejmuje kilka znaczących tematów dotyczących next-genów. Deweloper potwierdza niezwykle wygodne tworzenie gier na PS5 – z łatwością będzie można wykorzystać pełną moc PlayStation 5.

Pod koniec roku będziemy świadkami premier dwóch konsol aktualnej generacji i choć na papierze to Xbox Series X posiada lepszą specyfikację, nie brakuje głosów, według których Sony również nie próżnowało i zadbało o kilka ważnych elementów podczas projektowania PS5.

Dalsza część tekstu pod wideo

PS5 jest lepszą konsolą

W sprawie nowej generacji wypowiedział się inżynier renderingu studia Crytek – Ali Salehi – który ma dostęp do PS5 i Xboksa Series X. Deweloper udzielił wywiadu serbskiej witrynie Vigiato, a najbardziej kluczowe pytania zostały przetłumaczone.

Salehi jest pewien, że PS5 jest lepszą konsolą, gdyż Sony zatroszczyło się o bardzo łatwe programowanie – zastosowane rozwiązania umożliwią deweloperom przystępne tworzenie gier i wykorzystywanie pełnej mocy PlayStation 5:

„Deweloperzy twierdzą, że PS5 jest najłatwiejszą konsolą, na jakiej kiedykolwiek napisali kod osiągając najwyższą wydajność. Jeśli chodzi o oprogramowanie, kodowanie na PS5 jest niezwykle proste i daje tak wiele możliwości, które sprawiają, że twórcy mają tyle swobody. W sumie mogę powiedzieć, że PS5 to lepsza konsola.”

Deweloper tłumaczy, że Xbox Series X charakteryzuje się większą liczbą teraflopów, jednak to tylko liczby. W praktyce musi zadziałać wiele czynników, które będą ze sobą współpracować, by wydajność osiągnęła oczekiwany poziom. Jego zdaniem dobrym przykładem jest PS3, które posiadało więcej TF od Xboksa 360, ale ze względu na „wąskie gardło” pamięci i inne problemy, urządzenie nigdy nie zapewniło maksymalnej wydajności. Sony dodatkowo zadbało o specjalne oprogramowanie do PS5, które daje deweloperom więcej swobody – Xbox Series X korzysta z niestandardowej wersji Windowsa.

Ali Salehi zasugerował nawet, że 12 teraflopów Xboksa Series X nie są możliwe do pełnego wykorzystania, ponieważ Microsoft ponownie podjął błędną decyzję dotyczącą pamięci RAM, na którą składają się dwie części o innej przepustowości.

„PS5 jest lepszą konsolą”. Inżynier z Cryteku chwali Sony [Aktualizacja]

Sony miało także podjąć dobrą decyzję w przypadku samej budowy GPU, ponieważ choć zadbano o mniejszą liczbę bloków (36 względem 56), inżynierowie japońskiego producenta zdecydowali się na CU, które działają z wyższą częstotliwością. Koncepcja Sony zmniejsza cenę urządzenia i ułatwia samo programowanie.

PS5 z szybkim przełączaniem pomiędzy grami

Inżynier mówił również o możliwościach SSD, dzięki którym „ekrany ładowania zniknęły”.

W nawiązaniu do pokazu Xboksa Series X, Ali Salehi podkreślił – urządzenie pozwala w 5-6 sekund wznowić rozgrywkę, a w PS5 powrót do gry ma zajmować „mniej niż 1 sekundę”. Jego zdaniem deweloperzy z całego świata szybko wykorzystają możliwości PlayStation 5, gdyż podczas procesu tworzenia gier to konsole ustalają standardy.

W samym wywiadzie pada bezpośrednie pytanie – na której konsoli praca jest wygodniejsza?

Pytanie: Jako programista i deweloper, na której konsoli lepiej się pracuje i koduje? PS5 czy XSX?

Odpowiedź : Bez chwili wahania i zdecydowanie PS5. Jako programista mówię, że PS5 jest o wiele lepsze i nie sądzę, żebyś znalazł programistę, który mógłby wymienić chociaż jedną przewagę, jaką XSX ma nad PS5.

[Aktualizacja #1]

Kilka godzin po opublikowaniu materiałów, wywiad został usunięty z "powodów osobistych". Nie wiemy, co było powodem tej sytuacji.

Na naszym serwisie możecie również przeczytać:

Źródło: https://wccftech.com/ps5-better-console-xsx-bottleneck-crytek/

Komentarze (429)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper