Control ma pozostawiać wiele niedopowiedzeń, aby gracz sam mógł uzupełniać historię

Gry
1068V
Control ma pozostawiać wiele niedopowiedzeń, aby gracz sam mógł uzupełniać historię
Kajetan Węsierski | 30.11.2019, 12:05

Jeden z twórców najnowszej gry od Remedy Entertainment przekazał, iż celem przy jej tworzeniu było zaimplementowanie do fabuły wielu elementów, których nie jesteśmy w stanie pojąć. 

Control pomimo mieszanych opinii, jest całkiem ciekawym projektem, który wciągnął w swój zakręcony świat bardzo wielu graczy. Grę charakteryzowało bardzo nietypowe podejście do fabuły i jej rozwoju. To w dużej mierze podzieliło społeczność, a teraz wiemy, jaki był cel takiego rodzaju historii. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Bardzo ciekawego wywiadu dla GamesBeat udzielił Sam Lake ze studia Remedy. Opowiedział on o tym, w jaki sposób podchodzono do stworzenia gry i skąd wziął się pomysł na rodzaj projektu, który będzie zadawał wiele pytań, ale bez udzielania nań odpowiedzi:

To, co naprawdę mnie interesowało, jako pomysł na Control, to chęć adaptacji gatunku literackiego "new weird". Przyjmuje on podejście, gdzie mamy do czynienia z rzeczami, których nie jesteśmy w stanie całkowicie zrozumieć. Nie można go wyjaśnić w prosty sposób i zwieńczyć słowami: "Oto odpowiedź, o to w tym wszystkim chodzi".

To było trochę jak spacer po linie, aby to wszystko ze sobą powiązać. Chcieliśmy dać tyle, aby każdy mógł sformułować teorię, ale jednocześnie nie tak wiele, by jednocześnie dać wyjaśnienie. Niezwykle interesuje mnie, gdy coś jest tak dobrze zrobione, iż czuję się niewystarczająco inteligentny, aby to zrozumieć. 

Twórca starał się także wyjaśnić, w jaki sposób udało im się ów balans osiągnąć. Polegało to na tym, aby pozostawić odpowiednią dozę spraw bez wyjaśniania ich:

Życie nas nabiera, wrabia mnie cały czas. W życiu nie zawsze mamy podane gotowe odpowiedzi. Uważam, że w sztuce nie trzeba wszystkiego pisać wprost, gdy jest dobrze przekazane. Nie można zrobić zbyt wielu błędów, bo wszystko się rozpadnie, trzeba być ostrożnym. 

Cóż, biorąc pod uwagę to, że sama fabuła była kością niezgody wśród graczy, można uznać, iż po części udało się osiągnąć to, do czego dążyli. Prawdopodobnie tłumaczy to także w pewnym sensie zakończenie, które tak wielu osobom nie przypadło do gustu. 

Więcej o tej grze możesz przeczytać w naszym serwisie: 

Źródło: https://gamingbolt.com/control-writer-discusses-creating-a-unique-setting-with-more-questions-than-answers-for-the-game

Komentarze (16)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper