Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 15.08.2019 20:42
Modern Warfare
804V

Infinity Ward pracowało nad „zabójcą Halo” przed rozpoczęciem prac nad Call Of Duty 4: Modern Warfare

Call Of Duty 4: Modern Warfare to jeden z najważniejszych shooterów w historii, który w zasadzie mógł nigdy nie powstać. Infinity Ward przed rozpoczęciem prac nad tytułem rozwijało zupełnie inny projekt – twórcy chcieli stworzyć „zabójcę Halo”.

Call of Duty 4: Modern Warfare z 2007 roku to zdecydowanie jedna z najlepszych odsłon Call of Duty, która rozpoczęła pasmo sukcesów Activision. Produkcja osiągnęła olbrzymi sukces i wyznaczyła standardy dla całego uniwersum.

Gra mogła jednak nigdy nie powstać. Infinity Ward przed rozpoczęciem głównych prac nad Call Of Duty 4: Modern Warfare zostało podzielone na dwa zespoły – jeden pracował nad grą podejmującą tematykę historyczną (II wojna światowa) o nazwie Call of Duty 4, a drugi pracował nad shooterem science-fiction. Tajemnicza gra miała jedno zadanie: konkurować z Halo od Microsoftu.

Sytuację przybliża Geoff Smith, dyrektor trybu sieciowego z Infinity Ward, który podkreśla, że w tamtych czasach jego zespół miał spory problem, bo wszyscy grali w Halo. Nikt nie chciał wypróbować Call of Duty 2.

Po wrzuceniu na rynek Call of Duty 3 przez Treyarch, rozpoczęto prace nad nową częścią, ale Infinity Ward miało inny cel. Twórcy chcieli stworzyć "zabójcę Halo".

Część studia pracowała nad „Halo Killerem”, a drugi zespół nad standardowym Call of Duty, jednak w pewnym momencie twórcy dostrzegli, że nie potrafią pracować w podzielonej ekipie. Drużyny postanowiły połączyć siły i wspólnie przygotować coś nowego – bez science-fiction, bez II wojny światowej i... Tak narodził się Call Of Duty 4: Modern Warfare.

Więcej na temat Call of Duty: Modern Warfare na naszym portalu:

Tagi: Activision Blizzard call of duty 4: modern warfare Infinity Ward

Nie przegap