Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 29.07.2019 16:47
Ray Tracing NVIDIA
1335V

Pierwsza gra AAA z wymaganym ray tracingiem w 2023 roku

Aktualnie ray tracing to wyłącznie dodatek, który działa w kilku dużych produkcjach AAA, ale zdaniem przedstawiciela firmy NVIDIA – wiele zmieni się w przeciągu następnych kilku lat. Już w 2023 roku ma zadebiutować tytuł, który będzie wymagał karty graficznej wspierającej RTX.

Systematycznie na rynku pojawiają się produkcje oferujące nową jakość wizualnych wrażeń. Ray tracing dopiero raczkuje, jednak zdaniem Morgana McGuire'a sytuacja zmieni się w przeciągu kilku lat – pierwszy tytuł AAA, który będzie wymagał układu GPU obsługującego tę technologię, zostanie wydany w 2023 roku.

„Przewiduję, że pierwsza gra AAA z WYMAGANYM układem GPU wspierającym ray tracing zadebiutuje w 2023 roku, a każda growa platforma do tego roku będzie oferować możliwość ray tracingu.”

Przedstawiciel firmy NVIDIA podkreśla, że RTX będzie niezbędny do uruchomienia produkcji. W sumie będziemy mogli wtedy mówić o prawdziwej nowej generacji, ponieważ zainteresowani gracze będą musieli zainwestować w nowe karty graficzne.

Słowa są niezwykle interesująca z jeszcze jednego powodu – McGuire jest przekonany, że wszystkie platformy zaoferują śledzenie promieni w czasie rzeczywistym. W sumie nie jest to raczej wielkie zaskoczenie, jednak jest to kolejne potwierdzenie krążących doniesień, według których PlayStation 5 i Xbox Scarlett zaoferują pełny ray tracing.

Warto sprawdzić:

Źródło: https://wccftech.com/ray-tracing-gpu-required-aaa-2023/

Tagi: Morgan McGuire nvidia ray tracing rtx