Hideo Kojima jest artystą z prawdziwego zdarzenia. Osobiście odpowiada za większość zadań przy Death Stranding

Gry
2219V
Hideo Kojima jest artystą z prawdziwego zdarzenia. Osobiście odpowiada za większość zadań przy Death Stranding
Igor Chrzanowski | 16.06.2019, 15:12

Hideo Kojima jest jednym z najwybitniejszych projektantów w naszej branży, a praktycznie każda gra jakiej się dotknie, zamienia się w przysłowiowe złoto. Wszystko to zawdzięcza przede wszystkim swojej ciężkiej pracy, nauce i trzymaniu pieczy nad najważniejszymi aspektami swoich dzieł.

Już niebawem Hideo Kojima wrzuci na rynek swój niezwykle ekscytujący i tajemniczy projekt Death Stranding, przy którym to po raz pierwszy w swojej karierze ma 100% wolność kreatywną, nieograniczaną w żaden sposób przez Konami czy innego wydawcę.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Hideo Kojima chwali się prezentem od CD Projekt RED

Sony doskonale wie, że Japończyk ma ogromny talent i jeszcze większą wyobraźnię, dlatego pozwala mu praktycznie na wszystko co sobie zażyczy. Dziś autor Metal Gear Solid napisał na Twitterze listę zadań, za jakie jest odpowiedzialny jako Reżyser kreatywny w nadchodzącym Death Stranding. 

Wiadomym jest, że jako lider całej firmy musi brać na swoje barki sporo odpowiedzialności, jednakże nie każdy projektant gier decyduje się na bezpośredni udział i nadzór nad aż tak wieloma różnymi aspektami produkcji - zazwyczaj bywa tak, że lider projektu tylko wytycza zadania i ewentualnie od czasu do czasu sam zaprojektuje coś więcej niż "ogólną wizję gry". Ciekawi Was zatem za co bezpośrednio odpowiedzialny jest Hideo Kojima? 

  • Stworzył motyw świata i jego atmosferę
  • Napisał fabułę, postacie i zaprojektował całą wizję Death Stranding
  • Tworzy koncepcje
  • Planuje zadania
  • Zbiera informacje
  • Osobiście odwiedza miejsca będące inspiracją do lokacji w grze
  • Eksperymentuje z różnymi rozwiązaniami
  • Napisał cały scenariusz
  • Zdecydował o aspektach technologicznych gry
  • Osobiście dobierał aktorów
  • Projektował udźwiękowienie
  • Codziennie przekazywał swoje pomysły i konsultował je z zespołem
  • Rozwiązywał wszelakie produkcyjne problemy
  • Montował zwiastuny
  • Tworzył główne arty wizualne

Jak zatem widać, Japończyk jest trochę jak jednoosobowa armia i osobiście jest w stanie brać aktywny udział w praktycznie każdym aspekcie tworzenia swoich gier - to właśnie wyróżnia go na tle innych i za to szanują go współpracownicy. Projektant, który wie co robi i zna specyfikę pracy każdego z członków swojego zespołu to istny skarb.

Źródło: własne

Komentarze (88)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper