Tytus Stobiński Tytus Stobiński 04.06.2019 17:14
quake 3
1145V

Sztuczna inteligencja nauczyła się grać w Quake 3. Co więcej, robi to bardzo dobrze

Sztuczna inteligencja to wciąż raczkujący, lecz prężnie rozwijający się temat. Tym razem została poddana próbie zmierzenia się z prawdziwymi graczami w kultowej produkcji, jaką jest Quake III Arena

Firma DeepMind, a konkretnie naukowcy pracujący tam stworzyli program sztucznej inteligencji, który w bardzo krótkim okresie czasu wyuczył się pojedynków w Quake III Arena. Program o jasno brzmiącej nazwie For The Win przeanalizował blisko 450 tysięcy potyczek w grze, by następnie samodzielnie spróbować swych sił w pojedynkach z żywymi graczami. 

Sztuczna inteligencja gra w Battlefield 1

Mecze dotyczyły wieloosobowego trybu Capture the Flag, a naprzeciwko jej stanęła grupa profesjonalnych, trenujących graczy, którzy dodatkowo mogli komunikować się ze sobą za pomocą mikrofonów. Czy wynik jest zaskakujący, to kwestia na dłuższe rozważanie. Nie da się jednak zaprzeczyć temu, że sztuczna inteligencja zwyciężyła 75 procent pojedynków. Co więcej, taki efekt osiągnęła po wcześniejszym zmniejszeniu tempa jej reakcji, tak by była ona dostosowana do standardowej, ludzkiej reakcji. 


Mecze przeprowadzano przy losowo wybieranych mapach, na zmodyfikowanej wersji gry. Program nauczył się także przewidywać działanie swoich oponentów, dokładnie wiedząc gdzie pojawi się kolejna flaga, po ówczesnym dostarczeniu poprzedniej do bazy.

Sony i Microsoft nawiązują współpracę.
Asystent Google wie, kim jest Geralt.

Tagi: deepmind Electronic Arts google Quake III Arena Raster Productions si sztuczna inteligencja

Nie przegap