SKLEP
Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 21.05.2019 09:14
PlayStation 5 Logo
3033V

PlayStation 5 zaoferuje „całkowicie transformujące i wciągające wrażenia z gier”. Sony o planach

Nadszedł ten piękny dzień, w którym Sony chętnie mówi o PlayStation 5. Nowa konsola japońskiej korporacji zaoferuje wyjątkową moc i podczas spotkania z inwestorami poruszono kilka ważnych tematów. Firma mimo wszystko wciąż nie rezygnuje z PlayStation 4.

Przedstawiciele Sony podczas spotkania z inwestorami nie ukrywali, że nadal zamierzają oferować standardowe konsole. Firma „wierzy w generacje” i PlayStation 5 ma na celu "wykorzystanie mocy nowych technologii, aby zaoferować całkowicie transformujące i wciągające wrażenia z gier". Jim Ryan podkreślił, że jeszcze nie widział w swojej karierze urządzenia oferującego tak wielkie zmiany na tak wczesnym etapie rozwoju sprzętu.

PlayStation 5 stawia na Wsteczną Kompatybilność. Sony tłumaczy współpracę z Microsoftem

Sony o PlayStation 5

Dyrektor generalny PlayStation podkreślił, że PlayStation 5 skorzysta z nowych CPU, GPU, dysku SSD, zaoferuje ray tracing, Wsteczną Kompatybilność, rozgrywkę w rozdzielczości 8K, technologię 3D Audio oraz urządzenie będzie wspierać płyty. W kolejnych miesiącach poznamy:

  • Datę premiery
  • Cenę
  • Gry
  • Zmiany w doświadczeniu graczy
  • W jakich krajach sprzęt zadebiutuje

Sony stawia na własne IP

Sony doskonale zdaje sobie sprawę z siły własnych marek. W trakcie wydarzenia podkreślono, że IP Sony „nigdy nie były silniejsze i nigdy osiągały lepszych wyników”. Produkcje Japończyków „nigdy nie były bardziej odpowiednie i mocniej kochane”, a sama społeczność „nigdy nie była większa oraz bardziej zaangażowana”. Według osobistej opinii Ryana, „konkurencja - istniejąca lub potencjalna” nie może równać się z Sony w tych dziedzinach.

Firma według Ryana nie zamierza myśleć o „kolejnych milionach”, a chce skupić się na tych „99”, które już posiadają PlayStation 4 i mogą potencjalnie kupić PlayStation 5. Japończycy stworzyli sobie ogromną bazę użytkowników, o których teraz chcą dbać.

Średnio każdy użytkownik PlayStation 4 wydał na gry około 700 dolarów, a w samym ubiegłym roku finansowym posiadacze PS4 zainwestowali w platformę (gry/usługi, nie sprzęt) ponad 20 mld dolarów. To olbrzymi rezultat, który doceniają przedstawiciele Sony.

Kilka ciekawych liczb:

  • Ponad 90% PlayStation 4, które wcześniej połączyły się z PSN, przynajmniej raz przez ostatni rok skorzystało z PlayStation Network.
  • God of War, Uncharted 4: a Thief's End i The Last of Us Remastered – wszystkie tytuły przekroczyły 10 mln sprzedanych egzemplarzy
  • Z PlayStation 4 Remote Play korzysta ponad 5,6 mln aktywnych użytkowników. Gracze spędzili w usłudze 71 mln godzin w ubiegłym roku finansowym.
  • PlayStation Now obejmuje ponad 70% posiadaczy PS4. Propozycja jest dostępna w 19 krajach z 780 grami od 170 wydawców.

Więcej o PlayStation:

Źródło: https://twinfinite.net/2019/05/sony-jim-ryan/

Tagi: jim ryan playstation 4 playstation 5 sony