Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 25.01.2019 14:58
AI DeepMind wygrywa w StarCraft 2 porażka
1716V

Zawodowi gracze StarCrafta 2 przegrali ze sztuczną inteligencją Google. Polak zgarnął mapę

Google opracowuje sztuczną inteligencję nazwaną DeepMind. SI otrzymało za zadanie nauczenia się gry w StarCrafta 2 i pierwsze wyniki są wyjątkowo dobre. Program pokonał zawodowych graczy, bo stworzył niekonwencjonalne i nowe taktyki.

Prace nad sztuczną inteligencją trwają od lat, ale zespół Google postanowił podejść do tematu w bardzo ciekawy sposób. Firma stworzyła DeepMind, który ma za zadanie nauczenie się gry w StarCrafta 2. Program początkowo oglądał wyłączne mecze zawodowców ucząc się tym samym najlepszych taktyk, jednak w pewnym momencie zdecydowano się na drugi ruch.

Świadome roboty mogą wykorzystać mózgi owadów. Wojsko ma ciekawy plan

Inżynierowie wykorzystali kilka botów SI zwanych „Agentami”, którzy rozgrywali ze sobą mecze i właśnie tutaj pojawiło się coś wyjątkowego (lub strasznego?), ponieważ DeepMind zaczął tworzyć niekonwencjonalne taktyki. Podczas zmagań we własnej lidze sztuczna inteligencja zaczęła przygotowywać różne koncepcje, by wygrać ze swoimi „rówieśnikami” i w dość krótkim czasie każdy SI miał zdobyć doświadczenie stanowiące wartość 200 lat ciągłego grania w StarCrafta 2 – cały proces nauki trwał zaledwie 14 dni. W ostatecznym rozrachunku specjaliści wybrali najlepsze koncepcje i zlecono SI pojedynek z zawodowcami.

W obronie ludzkości stanęli Grzegorz "MaNa" Komincz oraz Dario “TLO” Wünsch – Polak oraz Niemiec zostali zmiażdżeni przez DeepMind i w obu pojedynkach padł wynik 5:0 do SI. Google jednak nie ukrywało, że w tym wypadku pojawił się pewien haczyk, ponieważ program nie korzystał z ruchu mapy i od początku widział całą rozgrywkę – pomogło to oczywiście w doborze taktyki, atakowaniu, czy też po prostu reagowaniu na poczynania ludzi.

DeepMind od siedmiu dni rozwija również drugie SI, które jest zmuszone do kontrolowania ruchy kamery – tego „Agenta” udało się pokonać MaNie (wygrał jedną mapę). Jednocześnie inżynierowie zapowiedzieli, że zamierzają znacząco rozszerzyć możliwości DeepMind. Mimo wszystko sytuacja jest niezwykle ciekawa – DeepMind zaczął „myśleć” tworząc nowe zagrania i potrafił bez problemu wyeliminować dwóch czołowych graczy StarCrafta 2.

Koniec jest blisko? ;)

Źródło: https://deepmind.com/blog/alphastar-mastering-real-time-strategy-game-starcraft-ii/

Tagi: Blizzard Entertainment StarCraft II: Wings of Liberty

Nie przegap