Battlefield 5 działa znacznie lepiej. Najnowsza aktualizacja wprowadza 50% lepszą wydajność ray-tracingu

Gry
1754V
Battlefield 5 działa znacznie lepiej. Najnowsza aktualizacja wprowadza 50% lepszą wydajność ray-tracingu
Wojciech Gruszczyk | 03.12.2018, 16:04

DICE i NVIDIA wciąż pracują nad ulepszeniem Battlefield 5. Firmy właśnie potwierdziły przygotowanie aktualizacji, dzięki której wydajność szwedzkiej strzelanki zaoferuje oczekiwaną jakość nawet w przypadku rozgrywki z wykorzystaniem możliwości ray-tracingu.

Battlefield V jest pierwszą grą korzystającą z ray-tracingu. Technologia dopiero w kolejnych miesiącach zaprezentuje swój konkretny charakter, ale nawet strzelanka DICE już od jutra zapewni świetne wrażenia.

Dalsza część tekstu pod wideo

Battlefield 5 z dużym i bezpłatnym dodatkiem. Zwiastun pokazuje kampanię, mapę, skiny i więcej

Od wtorku na serwerach Battlefield V pojawi się aktualizacja zatytułowana „Chapter 1”, która pozwoli nam pobiegać po nowej mapie, a nawet sprawdzimy ostatni rozdział kampanii. To tylko część pozytywnych zmian.

NVIDIA zajęła się znaczącym ulepszeniem sterownika Game Ready, więc jutro pobierzemy również łatkę, która zapewni nawet 50% lepszą wydajność produkcji dla graczy korzystających z kart graficznych GeForce RTX.

Dla przykładu podczas zabawy na GeForce RTX 2080 Ti bez przeszkód zagramy w ponad 60 klatkach na sekundę przy rozdzielczości 2560x1440 i z ustawieniami Ultra w przypadku ray-tracingu. Zapytacie, a na jakie wrażenia mogą liczyć posiadacze innych kart? GeForce RTX 2080 to ponad 60 fps przy 2560x1440 i na średnich ustawieniach ray-tracingu, a GeForce RTX 2070 zapewni ponad 60 fps przy 1920x1080 i również ustawieniach „Medium”.

Zastosowane poprawki to m.in.:

  •  Ulepszenie stabilności działania gry podczas uruchamiania z włączonym trybem śledzenia promieni DXR.
  • Poprawiona wydajność kilku elementów implementacji śledzenia promieni.
  • Poprawiona wydajność działania śledzenia promieni padających na liście i roślinność.
  • Wykorzystanie danych z bufora ramki, gdy zachodzi taka potrzeba, w celu zwiększenia ogólnej jakości śledzenia promieni.
  • Usunięto nieaktywną geometrię ze scen ze śledzeniem promieni.
  • Naprawiono działanie poziomu Medium ustawień jakości obrazu.

Konkretną prezentację optymalizacji zobaczycie poniżej.

Źródło: https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/battlefield-v-december-4-dxr-update/

Komentarze (31)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper