Daniel Stroński Daniel Stroński 19.08.2016 18:40
[AKTUALIZACJA] Rise of the Tomb Raider w wersji na PS4 przetestowane przez Digital Foundry
3254V

[AKTUALIZACJA] Rise of the Tomb Raider w wersji na PS4 przetestowane przez Digital Foundry

Rise of the Tomb Raider (PS4) trafi na konsole Sony z rocznym opóźnieniem w stosunku do platformy Microsoftu, ale z tego powodu oczekujemy wersji dopiętej na ostatni guzik. Czy tak rzeczywiście jest? Sprawdzili to eksperci z Digital Foundry.

[Aktualizacja]

Jest już materiał wideo:

[Oryginalny news]

Trwające obecnie targi Gamescom pozwoliły ekipie z kanału Digital Foundry przetestować w akcji Rise of the Tomb Raider (PS4). Niestety, nie byli w stanie zapisać rozgrywki, by porównać ją z wersją z Xbox One, lecz podzielili się szczegółowym opisem jakości produkcji na PlayStation 4.

Gra śmiga w rozdzielczości 1080p przy stałych 30 klatkach na sekundę, ale dotyczy to normalnej rozgrywki, wyłączając zapowiedziane jakiś czas temu misje dla PlayStation VR. Podczas gdy konsola XOne traciła swoje 30 klatek przy większej akcji, rozległej roślinności czy wyższej liczbie NPC-ów na ekranie, sprzęt Sony radzi sobie ze wszystkim wyśmienicie. Graficznie jest bardzo podobnie, włącznie ze średnim antyaliasingiem, chociaż zestawienie obu wersji pewnie wykaże jakieś drobne poprawki oprawy.

Jednym z większych problemów na XOne i PC był input lag, czyli opóźnienie między wciśnięciem przycisku na padzie a wykonaniem czynności w grze. Digital Foundry uspokaja, że na PS4 nie ma absolutnie żadnego problemu i wszystko zachodzi błyskawicznie, nie wybijając z rytmu grania.

Co do samych misji VR-owych, będziemy mieć dwie opcje kontroli do wyboru. Oglądając akcję z poziomu oczu Lary, będziemy mogli poruszać się przy pomocy analogów lub... teleportacji. Na targowym pokazie postanowiono na drugą opcję, gdyż podwójne analogi wywołują u niektórych mdłości. Przy pomocy R2 i wychyleń pada wybierało się miejsce, a L2 wysyłało nas w wybrany punkt. Oczywiście wymagana jest tam większa płynność, stąd lepszy framerate, ale cała misja ogranicza się do posiadłości Croftów i nie ma co liczyć na wsparcie PS VR dla głównej kampanii. Tak czy inaczej, wrażenia są według nich pozytywne.

Premiera zaplanowana została na 11 października tego roku. Poniżej świeże zrzuty:

Źródło: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-hands-on-with-ps4-rise-of-the-tomb-raider, AllGamesDelta

Tagi: digital foundry galeria gc 2016 nixxes playstation 4 Rise of the tomb raider Square Enix