Znamy szczegóły survivalowej aktualizacji do Fallout 4
Wiedzieliśmy od jakiegoś czasu, że nadchodzący update do gry wprowadzi rzeczywiście wymagający poziom trudności, ale żeby aż tak? Poznaliśmy szczegóły survivalowego wyzwania.
Listę zmian wyciągnięto z plików gry i opublikowano na Reddicie. Według nich nadchodząca aktualizacja ma wprowadzić następujące utrudnienia na najwyższym poziomie trudności Survival:
- Zapisywanie gry - ręczne zapisywanie gry i quicksave'y zostają wyłączone. Zapis jedynie przez spanie w łóżku co najmniej przez godzinę.
- Walka - zadajesz większe obrażenia, ale też takie otrzymujesz. Siłę swojego ataku można dodatkowo zwiększyć poprzez Adrenalinę (szczegóły niżej).
- Szybka podróż - opcja szybkiej podróży zostaje wyłączona. Jeśli chcesz gdzieś się dostać, czeka cię długi spacer.
- Waga amunicji - naboje, rakiety i reszta rdzeni mają teraz swoją wagę. Oczywiście im większy kaliber, tym cięższa amunicja.
- Kompas - przeciwnicy nie są wyświetlani na kompasie oraz skrócono odległość, na jakiej musimy być, by wyświetliły się lokacje do odkrycia.
- Adrenalina - poziom trudności Survival automatycznie nadaje perka Adrenalina. Z każdym zabójstwem (wrogo nastawionych osób/zwierząt/potworów oraz tych pokojowych) zwiększamy rangę Adrenaliny, a wraz z nią zadawane obrażenia. Im dłuższy sen w łóżku, tym bardziej obniży się ta ranga.
- Stan zdrowia - postać gracza musi jeść, pić i odpoczywać, by być stale gotowa do walki. Zaniedbywanie którejś z tych potrzeb odbije się atrybutach SPECIAL, a także sprawi, że bohater będzie Zmęczony (patrz niżej) i wystawiony na Choroby (również niżej), a w końcu odbije się na pasku zdrowia.
- Zmęczenie - działa jak napromieniowanie, ale zamiast paska życia, skraca pasek punktów akcji. Postać staje się zmęczona, jeśli nie śpi, nie je i nie pije regularnie wody.
- Choroby - picie brudnej wody, jedzenie surowego mięsa, otrzymywanie obrażeń od trujących przeciwników i korzystanie z niebezpiecznych narkotyków zwiększa ryzyko zachorowania na różne choroby. O tych dowiadujemy się z informacji wyświetlanych na ekranie i możemy je przejrzeć z poziomu Pip-Boya.
- Antybiotyki - tworzymy w warsztatach chemicznych lub kupujemy je od lekarzy.
- Rodzaje łóżek - wygoda łóżka determinuje długość możliwego snu. Na przykład zwykły śpiwór nie pozwoli przespać całej nocy i zdobyć powiązanych z tym bonusów.
- Złamane kończyny - kończyny nie leczą się samoistnie, potrzebny jest stimpak.
- Udźwig - wrzucanie na siebie zbędnych kilogramów przedmiotów obniża wartość wytrzymałości i zwinności, a także może doprowadzić do ubytku na zdrowiu, włącznie z powolnym okaleczaniem nóg.
- Towarzysze - jeśli kompan polegnie, nie wstanie sam po walce. Albo mu pomożemy, albo wróci po jakimś czasie do Sanktuarium.
- Szukanie przedmiotów - przeciwnicy i przedmioty rozrzucone po świecie odnawiają się znacznie wolniej niż dotychczas.
Na razie nie znamy daty nadejścia tej aktualizacji, pozostając z oficjalną notką na Twitterze:
We’re also doing a complete overhaul of Fallout 4 Survival mode. Food, sleep, diseases, danger and more. Stay tuned.
— BethesdaGameStudios (@BethesdaStudios) luty 11, 2016
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Fallout 4.