VARLET

VARLET

0,0
0 oceny

Ocena wg platformy:

PS5 -
NS2 -
PC -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Aquria
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
27.08.2025
Europa:
27.08.2025
Producent:
Aquria
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Premiery
Świat:
27.08.2025
Europa:
27.08.2025

VARLET - opis gry

VARLET to japońska gra RPG wyprodukowana przez studio Aquria i wydana przez Furyu. Tytuł ukazał się na PC, PS5 i Nintendo Switch.

Fabuła - VARLET

Dalsza część tekstu pod wideo

W Akademii Kousei, pierwszej szkole korzystającej z sieci cross-reality Johari, wirtualna rzeczywistość służy do wszystkiego – od wyszukiwania informacji po zakupy i media społecznościowe. Aplikacja wzmaga wśród użytkowników potrzebę aprobaty i uwagę, co prowadzi do powstania legendy o użytkownikach znikających w Glitchach – innych wymiarach – gdy ich pragnienia staną się zbyt silne. Co gorsza, mówi się, że zamieszkujące Glitche potwory zastępują uczniów w prawdziwym świecie.

Główny bohater odkrywa, że legenda jest prawdziwa, a niektórzy uczniowie już zostali zastąpieni przez potwory. Jako członek Studenckiej Służby Wsparcia (SSS), gildii zajmującej się rozwiązywaniem problemów akademii, gracz musi kierować przyjaciółmi, zacieśniać więzi i walczyć, by ochronić szkołę przed nadchodzącą zagładą. Jednak nawigowanie w tych relacjach niesie ze sobą wyzwania – zbytnie zbliżenie się do wielu osób może prowadzić do nieoczekiwanych konsekwencji.

Rozgrywka - VARLET

Rozgrywka opiera się na prostym rytmie: szkoła, sprawdzanie zleceń S.S.S. (w tym eksploracja dungeonów, czyli wspomnianych Glitchy), badanie aktualnej zagadki, sen – i tak w kółko. Schemat przypomina więc serię Persona.

Dialogi wpływają na sześcioosiowy wykres osobowości zwany Triadą, gdzie po jasnej stronie znajdują się Moralność, Sympatia i Altruizm, a po ciemnej – Makiawelizm, Psychopatia i Narcyzm. Decyzje gracza przesuwają te wskaźniki, odblokowują nowe opcje dialogowe i pasywnie wzmacniają umiejętności w walce. To zachęca do naturalnych odpowiedzi i tworzenia postaci odzwierciedlającej te impulsy.

Walki wykorzystują system Timeline Command, gdzie kolejność turek ma znaczenie, a gracz może wpływać na ich przepływ. Każda postać może pełnić rolę Lidera (wsparcie sojuszników) lub Władcy (czysta siła obrażeń). Po bitwach zdobywane są punkty umiejętności, rozwijające drzewo umiejętności, które głównie ulepsza statystyki i znane zdolności.

Standardowe potyczki nie wymagają wiele, dobra znajomość mechanik przydaje się jednak w trakcie starć z bossami.

W pracach nad VARLET uczestniczyli twórcy Shin Megami Tensei, jak Kazuya Suzuki, Ryutaro Ito i Tsukasa Masuko.

Wideo - VARLET

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper