Onimusha: Warlords

Onimusha: Warlords

Ocena wg platformy:

PS2 7.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
10 godzin
Premiery
Świat:
25.01.2001
Europa:
06.07.2001
Producent:
Capcom
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
10 godzin
Premiery
Świat:
25.01.2001
Europa:
06.07.2001

Onimusha: Warlords - opis gry

Onimusha: Warlords jest tytułem stworzonym i wydanym przez Capcom na konsolę PlayStation 2 w 2001 roku i później przeniesionym na Xboksa oraz komputery klasy PC (kolejno w marzec 2002 i 2003). Reżyserem gry został Jun Takeuchi, a za produkcję odpowiada Keiji Inafune.

Gra rozpoczyna się w roku 1560 scenką przedstawiającą nam bitwę o Okehazamę między siłami Imagawy Yoshimoto,i Nobunagi z klanu Oda. Podczas starcia ten drugi zostaje zabity strzałą z łuku. Jakiś czas później, główny bohater – Samanosuke – otrzymuje list od księżniczki Yuki z klanu Sait. Ta informuje go o tajemniczych porwaniach tamtejszych służących, podejrzewając o to demony. Samanosuke wyrusza pod zamek, jednak mimo szybkiej interwencji nie udaje się uratować księżniczki, która zostaje porwana. Samanosuke chwilę później widzi armię klanu Oda ze zmartwychwstałym Nobunagą na czele. Po wszystkim okazuje się, że za całym złem stoją kreatury zwane Genma. Sam bohater po ataku jednej z nich traci przytomność i wtedy nawiedza go dwanaście Oni, które przekazują mu moc potrzebną do zwalczenia Genmy. W trakcie postępu fabularnego okazuje się, że szalony naukowiec Guildenstern wskrzesił Nobunagę i zawarł pakt z demonami. W późniejszym etapie Samanosuke musi powstrzymać tajemny rytuał. w którym księżniczka Yuki ma zostać złożona w ofierze.

Rozgrywka w Onimusha: Warlords przypomina miks przygodowych gier akcji z niezbyt wymagającymi slasherami, które są przystępne dla początkujących. W grze serwowana jest nam trzecioosobowa perspektywa, dzięki czemu mamy większą kontrolę nad ruchami głównego bohatera, który operuje na początku podstawową kataną. Pojedynki z wykorzystaniem broni białej są głównym elementem systemu walki. W późniejszych etapach otrzymujemy możliwość użycia broni naładowanej wybranym elementem (Raizan, Enyuu i Shippuu), co pozwala na jednoczesne używanie magii. Pokonani przeciwnicy upuszczają kule energii, które Samanosuke może absorbować do swojej rękawicy. Czerwone służą jako waluta w grze, żółte odnawiają zdrowie, a niebieskie – energię magiczną. Dodatkowo, w wybranych momentach gry wcielamy się w towarzysza głównego bohatera – Kaedę.

Gra bardzo szybko uzyskała status kultowej, zwłaszcza w Japonii gdzie w miesiąc od premiery gry, sprzedaż była na takim poziomie, że gra trafiła do serii Platinum. Łącznie sprzedano ponad 2 miliony sztuk, z czego 1,04 w Japonii i ponad 400 tysięcy kopii w USA. Gra zebrała bardzo pozytywne opinie wśród krytyków branżowych. Co ciekawe pierwotnie tworzono ją z myślą o konsoli PlayStation. Projekt skasowano gdy był gotowy w 50% i przeniesiono na nową konsolę Sony.

Wideo - Onimusha: Warlords

Komentarze (8)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych