Kirby: Nightmare in Dream Land

Kirby: Nightmare in Dream Land

7,3
4 oceny

Ocena wg platformy:

GBA 5.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
HAL Laboratory
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
25.10.2002
Europa:
25.10.2002
Producent:
HAL Laboratory
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Liczba graczy:
1-4
Premiery
Świat:
25.10.2002
Europa:
25.10.2002

Kirby: Nightmare in Dream Land - opis gry

Kirby: Nightmare in Dream Land to dwuwymiarowa platformówka wyprodukowana przez studio HAL Laboratory i wydana przez Nintendo. Tytuł ukazał się Game Boy Advance. Był on remakem Kirby’s Adventure z NES-a.

Fabuła - Kirby: Nightmare in Dream Land

Dalsza część tekstu pod wideo

Założenia nie uległy zmianie względem pierwowzoru z NES-a. Akcja rozpoczyna się w momencie, gdy Kirby ze zgrozą uświadamia sobie, że nic nie przyśniło mu się po poobiedniej drzemce. Postanawiając zbadać tę sprawę udaje się do fontanny snów, gdzie na jaw wychodzi cały problem - King Dedede ukradł różdżkę, źródło mocy fontanny, i podzielił ją na siedem części. Bez niej mieszkańcy Dream Landu nie mogą śnić. Aby przywrócić wszystko do poprzedniego stanu, Kirby postanawia rzucić wyzwanie Dedede.

Rozgrywka - Kirby: Nightmare in Dream Land

Kirby: Nightmare in Dream Land to dość standardowy dwuwymiarowy platformer. W grze odwiedzimy siedem światów, które z kolei składają się z pomniejszych poziomów, walki z bossem i wrót umożliwiających podróżowanie ze świata do świata. Gdzieniegdzie czekają na nas też minigry (umożliwiają zdobycie dodatkowych żyć), muzea (pozwalają zdobyć nowe moce) lub areny (starcia pozwalające przejmować specjalne zdolności pokonanego przeciwnika). 

Na zwyczajnych poziomach naszym zadaniem jest po prostu dobrnąć do końca. Kirby może zostać ugodzony sześć razy, nim straci życie. Energię można odnawiać zjadając porozrzucane po planszach jedzenie.

Nasz podopieczny posiada wachlarz mniej i bardziej typowych zdolności. Potrafi oczywiście biegać, skakać i atakować przeciwników, ale także nabrać powietrza, co pozwala mu wznieść się nad ziemię, albo wchłaniać rozmaite obiekty. W przypadku przeszkadzajek dzieją się dwie rzeczy - albo Kirby wypluwa przeciwnika, zadając mu tym samym straty, albo go połyka, przejmując charakterystyczną dlań zdolność. Te przydają się np. do rozwiązywania różnych prostych łamigłówek.

Oprawa graficzna remake’u została uwspółcześniona, twórczy poczynili również pewne zmiany w rozgrywce (zmieniono nieco wygląd plansz, powiększono niektórych przeciwników itd.). Największym novum jest jednak multiplayer, zarówno w formie kooperacji i rywalizacji. Tryb kooperacji pozwala czterem osobom przejść główny wątek, z kolei w przypadku rywalizacji mamy do czynienia z trzema minigrami: Bomb Rally (odbijanie bomb patelnią w kierunku rywali), Kirby’s Air Grind (wyścigi polegająca na ślizganiu się po poręczach) i Samurai Kirby (pojedynki samurajów; kto pierwszy wyciągnie miecz w odpowiednim momencie, ten wygrywa).

Do tego dochodzi też Arena, Boss Endurance, Meta Knightmare (możliwość przejścia gry jako Meta Knight) i znany z pierwowzoru Goal Game.

Wideo - Kirby: Nightmare in Dream Land

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper