Katanaut

Katanaut

0,0
0 oceny

Ocena wg platformy:

PC -

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Voidmaw
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Akcja,   Roguelike
Premiery
Świat:
10.09.2025
Europa:
10.09.2025
Producent:
Voidmaw
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
Akcja,   Roguelike
Premiery
Świat:
10.09.2025
Europa:
10.09.2025

Katanaut - opis gry

Katanaut to dwuwymiarowa gra akcji z elementami roguelike wyprodukowana przez Voidmaw i wydana przez Acclaim. Tytuł ukazał się na PC.

Fabuła - Katanaut

Dalsza część tekstu pod wideo

Katanaut rozpoczyna się na odległej stacji kosmicznej. Główny bohater, Naut, doskonale wyszkolony wojownik władający mieczem, zostaje wysłany na stację w celu zbadania jej. Zaraz po tym, jak on i jego załoga lądują na stacji, odkrywają, że została ona opanowana przez przerażające mutanty, które wyłoniły się z mrocznej pustki. Co gorsza, są uwięzieni na stacji, dopóki nie odkryją, co wywołało katastrofę.

Rozgrywka - Katanaut

Na początku każdej rozgrywki wybieramy katanę, która będzie główną bronią. Każda katana ma unikalne cechy wpływające na styl gry — począwszy od podstawowej, która łączy atak z obroną, przez mniej mobilną, ale umożliwiającą parowanie, aż po późniejsze modele zadające słabsze obrażenia fizyczne, ale rozpraszające magiczne cząstki lub zmieniające typy obrażeń (np. ogień i pioruny). Wybór katany jest ostateczny w trakcie rundy, dlatego decyzja musi być przemyślana.

Drugorzędną bronią jest broń palna, którą zmieniasz w trakcie gry. Do wyboru są pistolety, shotguny, railguny i promienie śmierci, każda zużywająca amunicję w różnym stopniu (np. pistolet – 1 jednostka, miotacz ognia – wielokrotne strzały za 1 jednostkę, wyrzutnia rakiet – kilka jednostek). Amunicję uzupełniasz, zadając obrażenia wręcz, co wymusza naprzemienne użycie obu typów broni.

Dodatkowo możesz nosić dwie umiejętności specjalne lub przedmioty — aktywne (jak kule ognia lub spowolnienie czasu) lub pasywne (jak bonusy do uników). Kluczowe jest łączenie ich z wybraną kataną, np. unikając zdublowanych funkcji, a zamiast tego wzmacniając synergię (jak spowolnienie czasu przy parowaniu).

Podobnie jak w Dead Cells, kluczowym elementem rozgrywki jest stopniowe gromadzenie zasobów i odblokowywanie umiejętności. Zamiast kolorowych ulepszeń znanych z tamtej gry, tutaj znajduje się strzykawki oferujące zestaw losowo wybranych korzyści. Obejmują one ulepszenia jednego z trzech typów obrażeń (Aether, Combat lub Kinetic), szansy na cios krytyczny, współczynnika zdobywania łupów oraz amunicji do broni dalekiego zasięgu. Można także znaleźć broń i umiejętności wyższego poziomu, które skracają czas ich odnowienia lub zwiększają skuteczność.

Wideo - Katanaut

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper