Dead Cells

Dead Cells

8,5
60 oceny

Ocena wg platformy:

PS4 8.6
XONE 8.4
NS 8.6
PC 8.3
Mobile 8.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Motion Twin
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Roguelike
Śr. czas:
40 godzin
Premiery
Świat:
07.08.2018
Europa:
07.08.2018
Polska:
07.08.2018
Producent:
Motion Twin
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Akcja,   Roguelike
Śr. czas:
40 godzin
Premiery
Świat:
07.08.2018
Europa:
07.08.2018
Polska:
07.08.2018

Recenzja redakcji

Dead Cells - recenzja gry. Doskonały rogalik w stylu metroidvanii
Zdjęcie Igor Chrzanowski

Igor Chrzanowski

9.0
Dead Cells - recenzja gry. Doskonały rogalik w stylu metroidvanii
PS4 XONE NS PC
Pokaż kolejne recenzje

Dead Cells - opis gry

Dead Cells to dwuwymiarowa gra action-adventure z elementami roguelike wyprodukowana i wydana przez niezależne studio Motion Twin. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 4, Xbox One i Nintendo Switch.

Fabuła gry, podobnie jak to ma miejsce w przypadku, jest opowiedziana za pomocą minimalistycznych środków. Wcielamy się tutaj w tajemniczą postać Więźnia (Prisoner), który znajduje się na tajemniczej wyspie. Unikalną jego cechą, a właściwie cechami, jest głowa w kształcie płomienia oraz nieśmiertelność. Według miejscowego strażnika został on stracony za popełnienie przestępstwa, lecz nie wiemy jakiego. W trakcie zmagań musimy odkryć prawdę o naszej postaci i rozgrywających się wydarzeniach.

Dead Cells to gra nazywana przez twórców “roguevanią”, co oznacza, że łączy ona cechy metroidvanii i tytułów typu roguelike. Głównym bohaterem, jak wspomniano, jest Więzień, lecz tak naprawdę nie korujemy nim, tylko komórkami składającymi się na jego ciało. W różny sposób przekłada się to na rozgrywkę. Po pierwsze, po śmierci cofamy się do punktu startowego. Po drugie, w trakcie eksploracji wyspy możemy zdobyć nowe komórki, dzięki którym jesteśmy w stanie usprawniać zdolności podopiecznego.

Jeśli chodzi o elementy roguelike, to warto wspomnieć zwłaszcza o dwóch kwestiach. Jedna to zmieniające się lokacje na wyspie po każdym zgonie bohatera, co jest uzasadnione fabularnie - jest ona bowiem żywym organizmem. Druga sprawa to kara za śmierć. Po wpadce tracimy zdobyte komórki. Bez nich z kolei nie jesteśmy w stanie usprawnić postaci, co da się przeprowadzić tylko na końcu danej lokacji/poziomu.

Wraz z postępami zdobywamy nowe wyposażenie (bronie, pancerze etc.), umiejętności, dopałki oraz pieniądze. Gra częściowo inspiruje się także serią Dark Souls, co oznacza, że stopień trudności jest wymagający, zwłaszcza w przypadku starć z bossami.

Wideo - Dead Cells

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (17)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych