Warcraft: Orcs & Humans

Warcraft: Orcs & Humans

7,4
26 oceny

Ocena wg platformy:

PC 7.6

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Blizzard Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
24 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
1994
Europa:
1994
Polska:
1995
Producent:
Blizzard Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
24 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
1994
Europa:
1994
Polska:
1995

Warcraft: Orcs & Humans - opis gry

Warcraft: Orcs & Humans to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana przez Blizzard i wydana przez Interplay Entertainment na komputery osobiste z systemem DOS i Mac OS. Tytuł był pierwszą częścią popularnej serii Warcraft.

Akcja gry toczy się w królestwie Azeroth. Kraina cieszyła się pokojem i harmonijnym rozwojem pod rządami króla Llane’a, ale epoka ta kończy się za sprawą potężnego maga o imieniu Medivh, który otwiera portal do innego świata. Z niego przybywają orkowie, którzy niedługo potem zakładają własne państwo. Wrogo nastawienie obu stron sprawia, że pokojowa koegzystencja nie jest możliwa. Na horyzoncie majaczy więc wojna mająca na celu wyłonienia zwycięzcy, który obejmie władze w Azeroth.

Dalsza część tekstu pod wideo

Warcraft rozwija formułę Dune II, gry uchodzącej za kamień milowy dla gatunku RTS-ów. Do wyboru mamy tu dwie wspomniane strony konfliktu - każda ze swoim wątkiem fabularnym liczącym po dwanaście misji. Nasze zadania w ich trakcie nierzadko wykraczają poza schemat “zbuduj bazę, zbuduj armię i rusz na nieprzyjaciela”. Wytyczne mogą polegać np. na spacyfikowaniu rebelii członków naszej własnej rasy, odbiciu i odbudowaniu miasta, odbijaniu towarzyszy broni z łap wroga czy prowadzeniu działań ograniczonymi siłami bez możliwości ich rozbudowania.

Ekonomia, tak jak ma to miejsce w wielu innych RTS-ach, odgrywa bardzo ważną rolę. Nie możemy rozbudować naszej armii i baz bez złota i drewna, a do wykonywania tych czynności potrzebujemy wyspecjalizowanych jednostek. Gdy już zdobędziemy odpowiednią ilość pieniędzy i surowca, możemy zacząć stawiać budynki o różnym przeznaczeniu. Np. farmy mogą dostarczać żywność podkomendnym (jedna farma maksymalnie czterem), dzięki barakom zwiększamy liczbę żołnierzy, a hale ‘produkują’ nam robotników. Co ciekawe, niektóre budynki wymagają uprzedniego postawienia innych. Azaroth, warto wspomnieć, jest też zamieszkane przez dzikie potwory, które mogą atakować naszych podopiecznych, ale spełniając pewne warunki da się je również zwerbować.

Poza trybem dla jednego gracza gra posiada też multiplayer. Posiadacze PC i Maców mogli w nim grać razem na losowo generowanych mapach.

Wideo - Warcraft: Orcs & Humans

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper