Vagrant Story

Vagrant Story

9,0
227 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 9.0

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square Co., Ltd.
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
75 godzin
Premiery
Świat:
10.02.2000
Europa:
21.06.2000
Producent:
Square Co., Ltd.
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
75 godzin
Premiery
Świat:
10.02.2000
Europa:
21.06.2000

Vagrant Story - opis gry

Vagrant Story jest grą RPG wyprodukowaną i wydaną przez Squaresoft w 2000 roku na PlayStation. Za tytuł odpowiada Yasumi Matsuno, który wcześniej stworzył m.in. serię Ogre Battle i Final Fantasy Tactics.

Vagrant Story nie jest typowym RPG-iem, jakich po sukcesie Final Fantasy VII wydano wiele. To bardziej dungeon crawler z silnym naciskiem na fabułę i z bardzo rozwiniętym systemem walki.

Głównym bohaterem jest Ashley Riot, elitarny agent zwany Riskbreakerem, który wyrusza do Lea Monde, by tam zbadać związki pewnego przywódcy kultu z wysoko postawionym politykiem królestwa Valendia. Mimo będącej w centrum politycznej intrygi, fabuła szybko schodzi na wątki metafizyczne charakterystyczne dla gier Matsuno. Lea Monde nie jest zwykłym miastem. 25 lat przed wydarzeniami przedstawionymi w VS miało tam miejsce wyniszczające trzęsienie ziemi, które pogrzebało dwa tysiące lat (nierzadko zagadkowej) historii. Już na samym początku swej misji Ashley widzi, że dzieją się rzeczy dziwne, a siły Ciemności goszczą w każdym kącie. A to dopiero początek.

Walki w VS rozgrywają się w czasie rzeczywistym, choć przy wyborze czynności gra się zatrzymuje, pokazując nam siatkę, która informuje o zasięgu wyprowadzanego ataku. Ashley może posługiwać się wieloma rodzajami broni i, oczywiście, ma to wpływ na pole rażenia.

Ataki można łączyć w łańcuchy, co robimy wciskając przyciski pada w odpowiednim momencie. Wiąże się z tym jednak pewne nieudogodnienie. Przy każdym udanym ciosie rośnie wskaźnik Risk widoczny pod HP i MP, który wpływa na zdolność koncentracji bohatera. Im jest on wyżej, tym niższa celność i obrona. Z drugiej strony zwiększa się szansa, by zadać potężniejsze uderzenie (critical) lub zregenerować większą liczbę HP.

Ashley ma także do dyspozycji magię, której wyucza się dzięki księgom (grimoire) znajdowanym w kazamatach Lea Monde, oraz specjalne techniki (absorbujące HP) zwane Break Arts. Poza walką potrafi skakać, dźwigać i przesuwać przedmioty, co przydaje mu się niejednokrotnie przy pokonywaniu rozpadlin i rozwiązywaniu zagadek. W grze istnieją też kuźnie, dzięki którym można wykuwać i wzmacniać (psuć także) nasz ekwipunek.

Warto dodać, że Vagrant Story zachęca do dalszych zmagań po jednokrotnym zakończeniu głównego wątku fabularnego. Zatrzymujemy wówczas nasze statystyki, przedmioty i ekwipunek, dostając dostęp do dodatkowego lochu z potężnymi przeciwnikami.

Vagrant Story to jeden z klasyków generacji PlayStation. Gra była chwalona praktycznie za wszystko - stronę techniczną, rozgrywkę i fabułę. Mimo to zespół nie zdołał zrealizować swojej pierwotnej wizji. Wycięto ponad połowę scenariusza, a także inne atrakcje, jak tryb dla dwóch graczy. 

PS. Gra dostępna jest w cyfrowej dystrybucji na PS Store.

Wideo - Vagrant Story

Komentarze (210)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper