Suikoden II - opis gry
Pierwsza odsłona Suikoden została przyjęta bardzo gorąco nie tylko w Japonii, ale również w Europie. Na taki stan rzeczy złożył się ogromny sukces Final Fantasy VII od Squaresoftu, które równocześnie rozbudziło ciekawość graczy na całym świecie, którzy wcześniej nie znali gatunku jRPG. W efekcie cały nakład pierwszego Suikoden wyprzedawał się w sklepach na pniu. Logicznym posunięciem w takiej sytuacji było wydanie sequela.
Yoshitaka Murayama zabiera nas w Suikoden II ponownie do tego samego świata, który poznaliśmy w pierwszej odsłonie serii. Tym razem jednak akcja rozgrywa się w innym regionie - w City States of Jowston. Główny bohater, jego przyjaciel Jowy oraz siostra, są świadkami inwazji Kingdom of Highland na obywateli City States of Jowston. Rozpoczyna się walka o przetrwanie tego państwa. Centralną częścią scenariusza będzie tym razem postać Jowy'ego, który posiada komplementarny Prawdziwy Run w stosunku do głównego bohatera. Przyjaciele wkrótce stają po przeciwnych stronach barykady.
W Suikoden II ulepszono grafikę w stosunku do części pierwszej serii. Sprite'y bohaterów mają więcej klatek animacji w trakcie potyczek, a tła są bogatsze. Nadal jednak prawie cała oprawa wizualna składa się z grafiki 2D (jedynie podłoże w trakcie walk wykonano z polygonów), co wpływało w 1998 roku na anachroniczność wizualną opisywanej produkcji.
Co zbywa Suikoden II w zakresie grafiki, nadrabiane jest w aspektach bardzo rozbudowanej, wielowątkowej fabuły (ponownie naszym zadaniem jest pozyskanie zamku i zwerbowanie 108 wojowników do armii) oraz muzyki. Ścieżka dźwiękowa, skomponowana przez Miki Higashino, wymieniana jest do dzisiaj przez growych melomanów w grupie najlepszych soundtracków, jakie powstały w historii cyfrowej rozrywki (Higashino wykorzystała przy tworzeniu tej ścieżki dźwiękowej motywy m.in. z folkowej muzyki Irlandii, Chin oraz z muzyki celtyckiej).
Turowy system walki pozostał, oprócz kosmetycznych zmian, praktycznie w niezmienionej formie w stosunku do pierwszego Suikoden (gra nadal wyróżnia się bardzo krótkimi loadingami przed przejściem do ekranu potyczek). W Suikoden II rozbudowana została natomiast koncepcja walnych batalii, które nabrały znacznie bardziej strategicznego charakteru (gracz przemieszcza poszczególne jednostki na planszy ukazywanej z perspektywy lotu ptaka). Istotne zmiany w formule rozgrywki oraz oprawie wizualnej miały jednak nastąpić dopiero przy okazji Suikoden III.
Galeria - Suikoden II
![Suikoden II](https://pliki.ppe.pl/storage/f6fbfb585807f0873a09/f6fbfb585807f0873a09.jpg)
![Suikoden II](https://pliki.ppe.pl/storage/b7b11fe0c9afb621f805/b7b11fe0c9afb621f805.jpg)
![Suikoden II](https://pliki.ppe.pl/storage/2a2f9b93a7cc1cfbd575/2a2f9b93a7cc1cfbd575.jpg)
![Suikoden II](https://pliki.ppe.pl/storage/018cb484c3a763740ff8/018cb484c3a763740ff8.gif)
![Suikoden II](https://pliki.ppe.pl/storage/143c0345f19a5bf1fd90/143c0345f19a5bf1fd90.gif)
![Suikoden II](https://pliki.ppe.pl/storage/620a783d404b59069fcc/620a783d404b59069fcc.jpg)
![Suikoden II](https://pliki.ppe.pl/storage/70af475dfb03552af2a4/70af475dfb03552af2a4.jpg)
![Suikoden II](https://pliki.ppe.pl/storage/6cdd6630c16613a5c278/6cdd6630c16613a5c278.jpg)
Komentarze (43)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych