Suikoden

Suikoden

8,3
99 oceny

Ocena wg platformy:

PSone 8.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
KCET
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
50 godzin
Premiery
Świat:
15.12.1995
Europa:
01.03.1997
Producent:
KCET
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
50 godzin
Premiery
Świat:
15.12.1995
Europa:
01.03.1997

Suikoden - opis gry

Jeszcze przed rozpoczęciem boomu na japońskie gry RPG, który rozpętał się po premierze Final Fantasy VII na rynku pojawił się tytuł, który był na swój sposób rewolucyjny. Suikoden najpierw został wydany w 1995 roku na PSone w Japonii (wersja europejska pojawiła się dopiero w marcu 1997 roku - kilka miesięcy przed premierą FFVII). Tytuł ten został skonwertowany m.in. na Segę Saturn i PC (tylko w Japonii), a wiele lat później na smartfony.

Zespół deweloperów z Konami, dowodzony przez Yoshitake Murayame, stworzył role-playa zainspirowana chińską powieścią Shui Hu Zhuan, co miało pozytywny wpływ na bardzo wysoką wartość scenariusza Suikoden. Bohaterowie (108 postaci, które możemy zwerbować do prowadzonej przez głównego bohatera armii) są w Suikoden w bezprecedensowy sposób zanurzeni w systemie koneksji rodzinnych, koleżeńskich i zawodowych. Ten silny fabularny zrąb stanie się później podstawą dla scenariusza Suikoden II, który jest bezpośrednią kontynuacją wydarzeń z pierwszej odsłony serii, dziejącą się w innym regionie tego samego świata.

Dalsza część tekstu pod wideo

Suikoden jest też o tyle wyjątkowy na tle innych RPG-ów ze swojej epoki, że opowiada o skomplikowanych, politycznych intrygach w ramach pewnego państwa (Imperium Scarlet Moon). Główny bohater tego role-playa jest synem jednego z najważniejszych generałów w kraju. Chłopiec musi jednak szybko odrzucić wygodne życie za sprawą serii niefortunnych zdarzeń, które pchają go do chwycenia za broń i wzięcia spraw we własne ręce.

Suikoden już w 1995 roku miał anachroniczną oprawę graficzną, kojarzącą się bardziej z epoką 16-bitów, niż z konsolami nowej generacji, zdolnymi do generowania grafiki 3D. Tytuł ten wyróżniał się za to bardzo krótkimi czasami loadingów - np. przejście do ekranu starć jest prawie natychmiastowe. Same batalie odbywają się pod turowe dyktando. Najpierw wybieramy komendy dla wszystkich postaci, a dopiero później obserwujemy przebieg starcia. O kolejności ataków decyduje współczynnik szybkości bohaterów - możliwe jest w związku z tym, że dwóch lub więcej bohaterów ruszy do ofensywy dokładnie w tym samym czasie (w drużynie Suikoden można wystawić 6 postaci).

RPG Konami wyróżniło się ilością grywalnych bohaterów i opcjonalnych questów - do zwerbowania jest wspomniana ponad setka postaci (nie wszystkie z nich są jednak grywalne), którymi zapełniać będziemy miarowo zdobytą twierdzę. Do Suikoden skomponowano również ścieżkę dźwiękową, która uważana jest za jeden z najlepszych OST-ów w historii gier (w późniejszych latach powstały liczne nowe aranżacje tego soundtracku).

Wideo - Suikoden

Komentarze (14)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper