Final Fantasy VI

Final Fantasy VI

8,8
163 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.0
PSone 8.8

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
60 godzin
Premiery
Świat:
11.03.1999
Europa:
01.03.2002
Polska:
01.03.2002
Producent:
Square
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
60 godzin
Premiery
Świat:
11.03.1999
Europa:
01.03.2002
Polska:
01.03.2002

Final Fantasy VI - opis gry

Final Fantasy VI, wydane w Japonii i Stanach Zjednoczonych w 1994 roku, jest jednym ze SNES-owych erpegów, na które musieliśmy w Europie czekać długo. Gra wylądowała na Starym Kontynencie dopiero po sukcesie Final Fantasy VII. Po kilkumilionowej sprzedaży "Siódemki", oraz niezłej recepcji Suikodena w Europie, jasne stało się, że również mieszkańcy Starego Kontynentu łakną japońskich role-playów. Na fali tej popularności w 2002 roku do Europy trafia konwersja Final Fantasy VI, przeznaczona na PlayStation.

Final Fantasy VI chwalone było po premierze za znakomity scenariusz. Gra opowiada historię czternastu postaci (największa liczba w historii serii) żyjących w steam-punkowym świecie. Squaresoft po raz pierwszy odeszło w FFVI od sprawdzonej konwencji "średniowiecznego-fantasy". Taki klimat zostanie później wykorzystany w Final Fantasy VII.

W trakcie rozgrywki gracze zwiedzają świat (na ogólnej mapie świata oraz w poszczególnych lokacjach). Walki są inicjowane losowo (nie widać adwersarzy na planszy). Po przejściu na ukazywany z boku ekran potyczki rozpoczynają się zmagania oparte na tradycyjnym dla Squaresoftu mechanizmie Active Time Battle (ATB). Każdy z bohaterów posiada współczynnik determinujący szybkość wchodzenia do akcji - jeśli ta statystyka jest wyższa, pasek "aktywności" naszego zawodnika wypełni się szybciej. Bohaterowie, oprócz ataków fizycznych oraz magicznych mogą również wykonywać ataki specjalne, a także - w przypadku niskiego stanu punktów zdrowia - sztychy "ostatniej szansy" w stylu późniejszych Limit Breaków, Trance'ów czy Overdrivów. Zawodnicy mogą dzierżyć tzw. magicite, które pozwalają na przyzywanie Esperów, czyli potworów takich jak Ifrit, Shiva, Bahamut czy Odin.

Konwersja FFVI, która ukazała się na PlayStation w Europie, jest bardzo podobna do oryginalnej wersji SNES z Japonii. Grafika, muzyka oraz gameplay pozostają niezmienione. Nowością jest dodanie sekwencji filmików oraz poprawienie kilku bugów, które wkradły się do wersji ze SNES-a. FFVI zostało również wydane 2 czerwca 2011 roku na PlayStation Network w ramach serii PSone Classics.

Wideo - Final Fantasy VI

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (36)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych