StarCraft II: Wings of Liberty

StarCraft II: Wings of Liberty

8,5
60 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Blizzard Entertainment
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
38 godzin
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
27.07.2010
Europa:
27.07.2010
Polska:
27.07.2010
Producent:
Blizzard Entertainment
Wersja językowa:
Pełne wsparcie języka polskiego Pełna
Gatunek:
Strategiczna
Śr. czas:
38 godzin
Liczba graczy:
1-8
Premiery
Świat:
27.07.2010
Europa:
27.07.2010
Polska:
27.07.2010

StarCraft II: Wings of Liberty - opis gry

StarCraft II: Wings of Liberty to strategia czasu rzeczywistego wyprodukowana i wydana przez Blizzard Entertainment. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych z systemami Windows i Mac OS X. Wings of Liberty to pierwszy z trzech epizodów StarCrafta II, który skupia się na zmaganiach rasy Terran.

Wings of Liberty to pierwsza część trylogii, która przedstawia konflikt z perspektywy trzech walczących ze sobą ras. Skupia się ona na Terranach, czyli ludziach, podczas gdy następne biorą na tapetę perypetie zaawansowanych technologicznie Protoss i insektopodobnych Zergów. Akcja toczy się cztery lata po wydarzeniach przedstawionych w pierwszym StarCrafcie. Scenariusz skupia się na dokonaniach Jima Raynora, który dowodzi grupą rebeliantów buntujących się przeciwko autorytarnym rządom Dominium.

Kampania składa się z 29 misji. Większość skupia się na Terranach, ale jest kilka, które przedstawiają wydarzenia także z perspektywy pozostałych ras. StarCraft II opiera się na założeniach typowych dla RTS-ów, to znaczy -- w uproszczeniu -- że musimy eksploatować surowce, a następnie za zdobyczne środki rozbudowywać armię. Wytyczne misji bywają przy tym różne i często zmieniają się dynamicznie w trakcie prowadzenia działań. Struktura gry jest nieliniowa. To, jakich zadań się podejmiemy, wpływa na bieg fabuły.

W trakcie misji zdobywamy pieniądze i materiał genetycznych wrogich ras, co pozwala rozbudowywać potencjał bojowy na Hyperionie, olbrzymim statku kosmicznym odgrywającym rolę bazy. Kasa służy do ulepszania posiadanych już jednostek, natomiast DNA dostarcza nam w efekcie różnych użytecznych technologii. Dostęp do zupełnie nowych jednostek otrzymujemy natomiast automatycznie wraz z osiąganymi postępami.

Na Hyperionie znajdziemy również mostek, gdzie możemy wybrać jakie misje wykonać (zarówno spośród tych zaliczonych jak i nowych) oraz obejrzeć scenki przerywnikowe, a także kantynę, w której da się przejrzeć zdobyczne trofea, obejrzeć wiadomości, wynająć najemników oraz rozegrać partyjkę w The Lost Viking, minigrę będącą scrollowaną strzelanką.

Oprócz trybu fabularnego gra posiada także multiplayer. Do wyboru mamy w nim wszystkie trzy rasy, jednak warto dodać, że nie wszystkie jednostki z singla są dostępne do użytku w wieloosobowych potyczkach. Twórcy przygotowali również rozbudowany edytor pozwalający tworzyć mapy, mody i kampanie.

Wideo - StarCraft II: Wings of Liberty

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper