Sentinel Returns - opis gry
Sentinel Returns to gra logiczna wyprodukowana przez Hookstone i wydana przez Psygnosis na PlayStation. Zadanie polegało w niej na unikaniu wzroku tytułowego "strażnika". Tytuł był odświeżoną wersją The Sentinel, za którego stworzenie w drugiej połowie lat 80-ych odpowiadał Geoff Crammond.
Sentinel Returns to z całą pewnością gra nietuzinkowa. Akcja rozgrywa się na planszy złożonej z dolin i pagórków. Gracz nie wciela tu w żadną konkretną postać - precyzyjniej byłoby napisać, że steruje świadomością. Ta świadomość skacze między robotami określanymi jako synthoidy. Ich zadaniem jest unikać ‘wzroku’ tytułowego Sentinela, wznieść się ponad jego poziom, a następnie wchłonąć go. Twórcy przygotowali grubo ponad 600 leveli.
W praniu wygląda to następująco. O tym, w którą stronę patrzy Sentinel informuje wskaźnik znajdujący się u góry ekranu. Aby podołać zadaniu musimy tworzyć nowe roboty wykorzystując do tego gromadzoną energię i absorbować różne znajdujące się na planszy obiekty. Niezwykle istotne jest osiąganie wysokości i zwiększanie pola widzenia - bez tego mamy kompletnie związane ręce, nie możemy ani przeskakiwać między synthoidami, ani umieszczać ich w dobrych miejscach, ani absorbować drzew, kamieni itd. Żeby nieco ułatwić sobie to zadanie, należy stawiać głazy, na których da się następnie umieścić robota.
Z czasem oczywiście pętla na szyi zaciska nam się coraz bardziej. Do Sentinela dochodzą tzw. ‘wartownicy’, którzy śledzą wydarzenia na planszy dokładnie w ten sam sposób znacząco utrudniając nam zadanie. Gdy wartowników jest dużo, trudniej jest znaleźć bezpieczne miejsce, w którym można by zaplanować następne ruchy, choć pewnym ułatwieniem jest to, że nie trzeba ich absorbować, by przeskoczyć do następnego etapu - wystarczy sam sentinel.
Posiadana w danej chwili energia, o której wspomnieliśmy, widoczna jest u dołu ekranu pod postacią symboli. W grze występują różne obiekty, które możemy wchłonąć - drzewa, kamienie, głazy, wartownicy, sentinele itd. By uratować nam skórę w przypadku złego zarządzania zasobami, na planszy co jakiś czas samoczynnie pojawia się drzewo.
Galeria - Sentinel Returns
![Sentinel Returns](https://pliki.ppe.pl/storage/77a9e26d1a1eae917fb6/77a9e26d1a1eae917fb6.jpg)
![Sentinel Returns](https://pliki.ppe.pl/storage/35a0a7e6c70f072ae6ce/35a0a7e6c70f072ae6ce.jpg)
![Sentinel Returns](https://pliki.ppe.pl/storage/94726700a040ca1ee70e/94726700a040ca1ee70e.jpg)
![Sentinel Returns](https://pliki.ppe.pl/storage/f4598fcc068ea45e3fa7/f4598fcc068ea45e3fa7.jpg)
![Sentinel Returns](https://pliki.ppe.pl/storage/2f21f3fd5768fe30690f/2f21f3fd5768fe30690f.jpg)
![Sentinel Returns](https://pliki.ppe.pl/storage/038821d4ca6c0479fd3c/038821d4ca6c0479fd3c.jpg)
![Sentinel Returns](https://pliki.ppe.pl/storage/784b1a0b4cb4ca9241b1/784b1a0b4cb4ca9241b1.jpg)
![Sentinel Returns](https://pliki.ppe.pl/storage/de5c0c9c65ee8e8247e7/de5c0c9c65ee8e8247e7.jpg)
Komentarze (1)
SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych