Project Zero II: Crimson Butterfly

Project Zero II: Crimson Butterfly

8,8
59 oceny

Ocena wg platformy:

PS2 8.7
XBOX 9.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Tecmo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
16 godzin
Premiery
Świat:
27.11.2003
Europa:
30.04.2004
Polska:
21.05.2004
Producent:
Tecmo
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa,   Akcja
Śr. czas:
16 godzin
Premiery
Świat:
27.11.2003
Europa:
30.04.2004
Polska:
21.05.2004

Project Zero II: Crimson Butterfly - opis gry

Project Zero II: Crimson Butterfly to gra typu survival horror wyprodukowana przez Tecmo. Jej cechą szczególną była walka z duchami prowadzona za pomocą starego aparatu fotograficznego. Tytuł ukazał się pierwotnie na PlayStation 2, rok po tym na Xboxa trafiła bardziej rozbudowana wersja reżyserska.

Historia Project Zero II kręci się wokół dwóch sióstr, Mio i Mayu, które gubiąc się w lesie trafiają do zaginionej wioski. Jej ulice pełne są duchów ludzi poszukujących bliźniaczek niezbędnych do zakończenia pewnego rytuału. Mayu ulega z czasem opętaniu i to na barkach Mio, która odnajduje stary aparat fotograficzny, spoczywa zadanie wydostania się z przeklętego miejsca i uratowania siostry.

 

Przeczesując zagubioną wioskę Mio (bo to nad nią będziemy przeważnie przejmować kontrolę) ma do dyspozycji latarkę ułatwiającą poruszanie się w ciemnych miejscach i wspomniany aparat, który jest jej jedynym narzędziem służącym do samoobrony. Podobnie jak zwyczajna broń palna, Camera Obscura potrzebuje jednak “amunicji” pod postacią filmu. Tych jest kilka rodzajów, a każdy posiada inną właściwość. Aparat można ponadto usprawniać zapewniając mu dodatkową funkcjonalność.

 

W grze istnieje wiele rodzajów duchów, większość stanowi zagrożenie i czasami wymaga podjęcia innej strategii w przypadku 'walki', inne (rzadziej) są nastawione przyjacielsko - mogą udzielić cennych informacji o wiosce lub poinformować o miejscach pobytu Mayu. Nad nią też zresztą czasami przejmiemy kontrolę. Głównie w momentach gdy goni za szkarłatnymi motylami.

 

Historię podzielono na dziewięć rozdziałów, choć twórcy udostępnili bonusowo jeszcze jeden, dostępny na dwóch najwyższych poziomach trudności. W każdym odwiedzimy inną część wioski. W pewnym momencie będziemy musieli sobie nawet poradzić bez latarki i aparatu. Grę zapisujemy w przeznaczonych do tego miejscach i w przeciwieństwie np. do serii Resident Evil możemy to robić ile razy chcemy.

 

Jako bonus w grze zaimplementowano tryb Mission Mode, który dostępny jest po spełnieniu pewnych warunków, a polega on na podejmowaniu różnych wyzwań najczęściej wymagających od nas pokonania ducha w odpowiednio krótkim czasie.

 

Wersja Director’s Cut wydana na Xboksie zaoferowała kilka rzeczy nieobecnych na PS2, jak widocz z oczu, nowe zakończenie, kostiumy i tryb survival.

Wideo - Project Zero II: Crimson Butterfly

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper