Flink

Flink

7,8
5 oceny

Ocena wg platformy:

SMD 9.0
AMIGA 7.5

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Psygnosis
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Premiery
Świat:
1994
Europa:
1994
Producent:
Psygnosis
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Platformowa
Premiery
Świat:
1994
Europa:
1994

Flink - opis gry

Flink to dwuwymiarowy platformer wyprodukowany i wydany przez Psygnosis. Tytuł ukazał się na Mega Drive, Mega CD oraz Amidze (konkretnie Amidze CD32). Jeden z twórców gry, Erwin Kloibhofer, odpowiedziany był również za takie tytuły jak The Adventures of Lomax i Lionheart.

Akcja gry toczy się w krainie fantasy o nazwie Imagica. Zły czarnoksiężnik Wicked Wainwright porwał jej czterech mędrców, a tytułowy Flink, tutejszy główny bohater, musi ich odbić i pokonać sprawcę całego zamieszania.

Dalsza część tekstu pod wideo

 

Flink to scrollowany dwuwymiarowy platformer, ale gra wprowadza też do rozgrywki kilka bardziej unikalnych patentów. Poszczególne levele wybieramy tu z poziomu mapy świata. Struktura jest nieliniowa, co oznacza, że nie uraczymy jednego konkretnego ciągu plansz. Z drugiej jednak strony, w końcu musimy zaliczyć je wszystkie, jeśli chcemy przejść główny wątek.

 

Główny bohater potrafi skakać, czym jest w stanie pokonać przeciwników, rzucać przedmiotami oraz używać zaklęć. Z tym też wiąże się unikalny patent wyróżniający produkcję Psygnosis na tle konkurencji. Otóż gra pozwala tworzyć nam własne zaklęcia, do czego służą znajdowane w trakcie przygody składniki (zostawiają je przeszkadzajki lub znajdujemy je w skrzyniach). Za przykład może posłużyć przyzwanie demona, który towarzyszy później Flinkowi przez pewien czas, osłony chroniące przed atakami nieprzyjaciół, zdolność pozwalająca przyspieszyć rośnięcie roślin, dzięki czemu podopieczny zyskuje dostęp do nowych lokacji, czy magiczne klucze otwierające niektóre skrzynie. Wszystkich zaklęć jest łącznie dziesięć.

 

Żeby rzucić jakimś czarem potrzebujemy magicznej energii. Tę zdobywamy pokonując przeciwników lub zbierając butelki wypełnione specjalną substancją. Podobnie jak w serii Sonic the Hedgehog, kontakt z przeszkodą pozbawia Flinka energii, ale ma on jeszcze chwilę czasu by ją zgarnąć. Jeśli zostanie trafiony będąc z pustymi rękami, traci życie.

Wideo - Flink

Poprzednie wideo
Następne wideo
Youtube video
Youtube video

Komentarze (0)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper