Fallout 2

Fallout 2

9,3
204 oceny

Ocena wg platformy:

PC 9.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Black Isle Studios
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
100 godzin
Premiery
Świat:
31.10.1998
Europa:
31.10.1998
Polska:
31.03.1999
Producent:
Black Isle Studios
Wersja językowa:
Częściowe wsparcie języka polskiego Napisy
Gatunek:
RPG
Śr. czas:
100 godzin
Premiery
Świat:
31.10.1998
Europa:
31.10.1998
Polska:
31.03.1999

Fallout 2 - opis gry

Pierwsza część Fallout okazała się wielkim sukcesem dla Interplay w 1997 roku. Rzeczone postapokalipryczne RPG nie tylko zostało dobrze ocenione, ale i świetnie się sprzedało. Black Isle Studios zabrało się zaraz po premierze gry do tworzenia jej sequela. Fallout 2 został wydany 30 września 1998 roku z myślą o komputerach wyposażonych w system Mac OS i Microsoft Windows.

Fallout 2 rozwija wątki fabularne przedstawione w pierwszej części serii. Akcja gry dzieje się 80 lat po finale poprzedniej historii. Tym razem scenariusz przedstawia losy śmiałka, który zostaje wysłany przez prymitywne plemię żyjące na Pustkowiach w celu znalezienia maszyny zwanej Garden of Eden Creation Kit (GECK), która jest w stanie stworzyć żyzną oazę na wysuszonych i jałowych terenach Ameryki Północnej, zniszczonej przez wielką nuklearną wojnę. Główny bohater, wyposażony we włócznię i urządzenie PIPBoy 2000 wyrusza na niezwykle niebezpieczną ekspedycję, stawiając czoła napotkanym bandytom i zmutowanym istotom.
 
Twórcy Fallout 2 wykorzystali praktycznie wszystkie mechanizmy rozgrywki, występujące w części pierwszej serii. Akcję obserwujemy z perspektywy izometrycznej (prosta grafika 2D), a przemierzanie między lokacjami odbywa się na płaskiej mapce regionu. W trakcie turowej walki wykorzystuje się punkty akcji do przemieszczania się po planszy i atakowania nieprzyjaciół. Gracz może jednak - tak jak w pierwszym Fallout - starać się unikać konfrontacji. Z wielu sytuacji konfliktowych w grze można wyjść z pomocą czaru osobistego i zdolności retorycznych. Możliwe jest również unikanie większości potyczek. Fallout 2 ponownie podjęło wiele kontrowersyjnych motywów, takich jak korzystanie z narkotyków, prostytucja czy spożywanie alkoholu. Jednym z bardziej dyskusyjnych motywów jest możliwość zabijania najmłodszych mieszkańców Pustkowia. W przypadku złych postępków postać gracza zbiera jednak negatywną reputację (przykładowo za zostanie łowcą niewolników).
 
Fallout 2 zebrał bardzo wysokie oceny. Gra była jednak krytykowana za małą ilość zmian w stosunku do pierwszej odsłony serii i ubogą oprawę wizualną. Problematyczne okazały się również liczne bugi, występujące po premierze.

Wideo - Fallout 2

Komentarze (23)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych