Dissidia 012: Final Fantasy

Dissidia 012: Final Fantasy

8,1
50 oceny

Ocena wg platformy:

PSP 8.1

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Bijatyka
Śr. czas:
60 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
03.03.2011
Europa:
25.03.2011
Polska:
25.03.2011
Producent:
Square Enix
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Bijatyka
Śr. czas:
60 godzin
Liczba graczy:
1-2
Premiery
Świat:
03.03.2011
Europa:
25.03.2011
Polska:
25.03.2011

Dissidia 012: Final Fantasy - opis gry

Sukces komercyjny pierwszej części Dissidia: Final Fantasy zachęcił Square Enix do zainwestowania większych środków w projekt, który pierwotnie wykiełkował w głowie Tetsuyi Nomury. Platformą docelową dla Dissidia 012 Final Fantasy stało się ponownie PSP. Gra pojawiła się na rynku 25 marca 2011 roku.

Dissidia 012 Final Fantasy ponownie skupia się na temacie wojny między dwoma bóstwami, które przyzywają grupę wojowników z równoległych światów. Postaci przynależą do klasy "chaosu" i "kosmosu". Scenariusz przypomina fabułę przedstawioną w pierwszej Dissidi. Zręby rozgrywki również pozostały takie same - Dissidia 012 Duodecim Final Fantasy to przede wszystkim bijatyka z elementami RPG (bohaterowie zdobywają punkty doświadczenia itd). W grze pojawił się system "EX Revenge" oraz "Assist". EX działa tak samo jak w pierwszej odsłonie tytułu - zawodnicy mogą po nabiciu tego współczynnika inicjować potężny atak, przypominający limit-breaki z Final Fantasy VII. EX Revenge oraz EX Breaks działają jako system kontrataków. EX Break wykonuje się w momencie gry przeciwnik wykorzystuje swój tryb EX Mode. EX Revenge inicjowane jest w momencie, gdy oponent atakuje prowadzonego przez nas bohatera.

 

Największą innowacją w systemie jest uwzględnienie znacznie rozszerzonego trybu singleplayer, dzięki któremu zwiedzać można mapę świata w stylu Final Fantasy. Gracz może rozmawiać z napotkanymi w środowisku 3D postaciami, a także m.in. korzystać z usług sklepów.

 

Dziennikarze chwalili Dissidia 012 Duodecim Final Fantasy za uwzględnienie lepszego balansu w potyczkach. Najbardziej pozytywna zmiana dotyczyła trybu EX Mode, który uznawany był przez wielu krytyków za zbyt mocny w pierwszej odsłonie gry. Gra chwalona była również za uwzględnienie większej ilości motywów tradycyjnie kojarzących się z jRPG (m.in. mapa świata). Tytuł sprzedał się w ilości 465 tysięcy sztuk w Japonii. Redakcja GamesRadar zaliczyła Dissidia 012 Duodecim Final Fantasy do dziesięciu najlepszych gier wydanych w historii PSP.

Wideo - Dissidia 012: Final Fantasy

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper