SKLEP
2Dark
1037V

2Dark

2Dark
  • Producent: Gloomywood
  • Wydawca: BigBen Interactive
  • Wersja językowa: Polska Napisy
  • Premiery
  • Świat: 17.12.2017
  • Europa: 17.03.2017
  • Polska: Brak planów wydawniczych
  • Gatunek: Horror
  • Liczba graczy: 1
  • Kontroler ruchu: Nie
  • Tryb 3D: Nie
  • od lat 18
  • wulgarny język
  • przemoc

2Dark to gra przygodowa w konwencji horroru wyprodukowana przez studio Gloomywood i wydana przez Big Ben Interactive. Tytuł ukazał się na komputerach oraz na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Przy jego projektowaniu brał udział Frederick Raynal, twórca serii Alone in the Dark.

Głównym bohaterem 2Dark jest niejaki pan Smith, który zmaga się z traumatycznym wydarzeniem sprzed lat wciąż ciążącym mu na sumieniu - otóż podczas rodzinnej wycieczki jego żona została brutalnie zamordowana, a dwójka dzieci porwana. Od tego czasu minęło kilka lat, lecz główny bohater wciąż wierzy, że jego dzieci żyją. Żeby rozwikłać zagadkę, Smith prowadzi śledztwo w ponurej mieścinie zwanej Gloomywood, gdzie także mają miejsce tajemnicze zniknięcia dzieci. Ma on nadzieję, że w ten sposób trafi na właściwy trop.

Rozgrywkę 2 Dark obserwujemy z perspektywy lotu ptaka. Podczas rozgrywki przemierzamy mroczne kazamaty próbując odszukać porwane dzieci, a następnie usiłujemy z nimi uciec przed seryjnym mordercą. Nie jest to jednak takie proste jakby się mogło wydawać. Smith w starciu z tutejszymi psychopatami stoi na zdecydowanie gorszej pozycji, dlatego musi się skradać i wykorzystywać mrok ukrywający go przed ich wzrokiem (i słuchem, więc nie może robić hałasu). Nasz podopieczny nie jest całkowicie bezbronny, ma bowiem do dyspozycji różne narzędzia, w tym broń palną, ale, po pierwsze, walka wręcz to przeważnie kiepski pomysł, a po drugie - amunicji jest niewiele.

Ograniczone zapasy tyczą się zresztą nie tylko broni. Poza tym ważne są też inne przedmioty, jak baterie do latarki.

Poszczególne poziomy są liniowe, ale sposobów na ich przejście bywa kilka. Co warto dodać, kiedy już uratujemy dzieci, musimy je doprowadzić do wyjścia. Sęk w tym, że te nie zawsze chcą nas słuchać. Czasami potrzebują czegoś, co mogłoby nakłonić je do współpracy, np. cukierków.

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme