SKLEP
Total War: Warhammer
2942V

Total War: Warhammer

Total War: Warhammer
  • Producent: Creative Assembly
  • Wydawca: SEGA
  • Polski dystrybutor: Cenega
  • Wersja językowa: Polska Napisy
  • Premiery
  • Świat: 24.05.2016
  • Europa: 24.05.2016
  • Polska: 24.05.2016
  • Gatunek: Strategiczna
  • Liczba graczy: 1-2
  • od lat 16
  • przemoc

Total War: Warhammer to gra strategiczna wyprodukowana przez Creative Assembly i wydana przez Segę. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych (Windows, Linux, Mac OS X). Jego akcja toczyła się w znanym uniwersum Warhammera.

W odróżnieniu od poprzednich części serii Total War, które na blat brały różne historyczne epoki, tym razem przenosimy się do fantastycznego uniwersum Warhammera, a konkretnie do Starego Świata, w którym o dominację walczy kilka frakcji. Na premierę były cztery: ludzie, zielonoskórzy, krasnoludy oraz nieumarli pod wodzą wampirów. Ci, którzy złożyli pre-order lub zakupili swój egzemplarz w ciągu pierwszego tygodnia od premiery, mogli też liczyć na jeszcze jedną frakcję (siły Chaosu) dostępną w postaci dlc.

Trzon rozgrywki pozostał bez zmian względem poprzedników. Nadal mamy tu do czynienia z grą łączącą cechy RTS-a i strategii turowej. W czasie rzeczywistym toczą się tutejsze bitwy, natomiast w trakcie trwania tur decydujemy o kierunku szeroko pojętego rozwoju naszej frakcji (rozbudowa, relacje dyplomatyczne itd. itp.). Tu warto dodac, że pomiędzy poszczególnymi stronami konfliktu występują niekiedy dość znaczące różnice, które nie sprowadzają się jedynie do rodzajów jednostek. O ile np. w przypadku ludzi rozgrywka przypomina bardziej RTS-owy chleb powszedni (gromadzenie surowców, rozbudowywanie sił, budowa nowych obiektów itd.), o tyle zielonoskórzy ze względu na system “Waaagh” wymagają już innego podejścia. Działa to w ten sposób, że im więcej bitew i odniesionych zwycięstw, tym potężniejsza staje się ich armia.

Każda z frakcji posiada też tak zwanych agentów, specjalne postacie, które biorą udział w bitwach, działają same i wraz z postępami rozwijają się. Agenci z imionami mogą zostać zranieni w trakcie starć, z kolei ci bezimienni umierają i przepadają na dobre.

Bitwy są bardziej widowiskowe niż wcześniej. Jest to zasługa między innymi większej liczby jednostek (nowością są te latające), animacji, a także bardziej zróżnicowanych wizualnie map zabierających nas w różne regiony Starego Świata.

Oprócz kampanii singlowej gra oferuje także multiplayer. Co więcej, po premierze udostępniane były również rozszerzenia z zawartością wydłużającą żywotność rozgrywki.

Recenzje

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme