Discworld Noir
2370V

Discworld Noir

Discworld Noir
  • Producent: Perfect Entertainment
  • Wydawca: GT Interactie
  • Polski dystrybutor: Licomp Empik Multimedia
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 05.07.1999
  • Europa: 05.07.1999
  • Polska: 15.11.1999
  • Gatunek: Przygodowa
  • Liczba graczy: 1

Discworld Noir to przygodówka wyprodukowana przez studio Perfect Entertainment i wydana przez GT Interactive. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych z systemem Windows oraz na PlayStation (w planach była też wersja na Dreamcasta). Gra była parodią gatunku noir.

Akcja gry toczy się w mieście Ankh-Morpork. Jest ono pogrążone w ciemnościach i zawsze pada w nim deszcz. Jego mieszkańcami są różne cudaczne postacie, począwszy od gnomów i skrzatów, a skończywszy na religijnych fanatykach, członkach tajnych stowarzyszeń, niezbyt rozgarniętych policjantach itd. W Discworld Noir wcielamy się w postać detektywa Lewtona, który próbuje zarobić na życie rozwiązując niezwykłe sprawy. Historia nabiera rozpędu gdy wynajmuje go tajemnicza kobieta o imieniu Carlotta poszukująca swojej zaginionej miłości. Będzie to jednak tylko początek o wiele poważniejszej intrygi.

 

Discworld Noir różni się od swoich poprzedników nie tylko settingiem (w dwóch poprzednich częściach świat inspirowany był fantasy), ale również gameplayem. Zamiast noszenia z sobą wielu przedmiotów i używania ich w odpowiednich miejscach, tutaj główny bohater szuka śladów, które zapisuje w swoim notatniku, a następnie korzysta z nich we właściwym momencie, oraz wdaje się w konwersacje z napotykanymi osobami. Zmieniono także styl graficzny - modele postaci są trójwymiarowe, a tła pre-renderowane.

 

Terry Pratchett, autor popularnych książek o “Świecie Dysku”, które były również inspiracją dla produkcji Discworld Noir, brał udział przy tworzeniu gry. Twórcy konsultowali z nim fabułę, a ponadto napisał on niektóre dialogi. W creditsach zażartowano, że “zdecydowanie zbyt często się wtrącał”.

Podobne gry