SKLEP
Street Fighter V
17192V

Street Fighter V

Street Fighter V
  • Producent: Capcom
  • Wydawca: Capcom
  • Polski dystrybutor: Cenega Poland
  • Wersja językowa: Polska Napisy
  • Premiery
  • Świat: 16.02.2016
  • Europa: 16.02.2016
  • Polska: 16.02.2016
  • Gatunek: Bijatyka
  • Liczba graczy: 1-2
  • od lat 12
  • wulgarny język
  • online
  • przemoc

Street Fighter V to bijatyka wyprodukowana przez przez Capcom we współpracy z japońskim studiem Dimps. Tytuł ukazał się na komputerach osobistych oraz na PlayStation 4 (gra była konsolowym exem).

Trzon rozgrywki w piątej części Street Fightera nie uległ szczególnym zmianom, ale twórcy nie omieszkali wprowadzić szereg nowych patentów do formuły serii. Nowy-stary jest wskaźnik EX Gauge, który wcześniej pojawił się w Street Fighter III. Wskaźnik ten zapełnia się z każdym udanym atakiem, pozwalając po nabiciu zwiększać efektywność specjali i wykonywać combosy typu Critical Arts. Innym powracającym mykiem jest też Stun Meter pod paskiem energii, który zapełnia się po każdym celnym ciosie przeciwnika. Gdy zapełni się całkowicie, nasz zawodnik zostaje ogłuszony. Zupełną nowością w ‘piątce’ jest wskaźnik V-Gauge. Ten też zapełnia się on wraz z otrzymywanymi obrażeniami. Za jego sprawą do systemu wprowadzono trzy nowe umiejętności: V-Skill, V-Reversal oraz V-Trigger. V-Skill to specjalna umiejętność unikalna dla każdej postaci, V-Reversal to kontra/przechwyt, zaś V-Trigger to także specjalny skill wiążący się z jakimś efektem (np. wzrostem siły ataków czy zwiększeniem ich liczby w combosach).

Na premierę SFV dostępnych było szesnaście postaci, z czego cztery zupełnie nowe. Reszta rostera była uzupełniana dodatkami dlc. Style walki zawodników znanych z poprzednich części doczekały się zmian, niekiedy radykalnych.

Niekompletny był także zestaw dostępnych trybów. Gracze, którzy skusili się na szybszy zakup, otrzymali niepełny Story Mode, Versus umożliwiający granie z innymi oraz Survival, w którym staczamy serię pojedynków mając do dyspozycji jeden pasek energii i możliwość kupowania pomiędzy walkami suplementów np. regenerujących zdrowie.

Brak satysfakcjonującej ilości contentu na premierę był najważniejszym powodem relatywnie słabszych ocen gry.

Recenzje

Podobne gry
Miesięcznik PSX Extreme