Myst III: Exile
2128V

Myst III: Exile

Myst III: Exile
  • Premiery
  • Świat: 22.09.2002
  • Europa: 04.10.2002
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Logiczna, Przygodowa

Myst III: Exile to przygodówka wyprodukowana przez ekipę Presto Studios i wydana przez Ubisoft na komputery osobiste z systemami Windows i Mac OS oraz na konsole PlayStation 2 i Xbox. Wersje na komputery ukazała się na czterech płytach CD. Gra była bezpośrednią kontynuacją części drugiej Myst.

Akcja Myst III rozgrywa się dziesięć lat po wydarzeniach przedstawionych w drugiej części. Główny bohater, Stranger, podczas swojej tułaczki poznaje Altrusa, wynalazcę i podróżnika, oraz jego żonę Catherine. Altrus, jak się okazuje, jest bardzo ciekawym człowiekiem. W wyniku badań posiadł on zdolność starożytnych, dzięki której potrafi tworzyć portale do innych światów. Historia rozpoczyna się na dobre gdy w laboratorium wynalazcy pojawia się tajemniczy mężczyzna, który kradnie księgę, przedmiot niezbędny do podróżowania, doprowadza do wybuchu pożaru, a na końcu ucieka do innej epoki. Stranger rusza w pościg za złodziejem.

Rozgrywka nie odbiega od tego, co fani serii znają z poprzednich części. Nowością jest jednak w pełni trójwymiarowe środowisko, które zastąpiło statyczne tła. Wydarzenia obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby, a nowe rozwiązanie sprawia, iż nasz podopieczny może się obracać o 360 stopni.

Sednem gry jest eksploracja kolejnych fantastycznych miejscówek (Stranger odwiedzi kilka różnych epok/światów, często bardzo surrealistycznych) i wchodzenie w interakcję ze światem przy użyciu kursora, co może dać inne rezultaty w zależności od kontekstu sytuacji. Podróżując zbieramy informacje, wskazówki (zamieszczane np. w znajdowanych dziennikach) i rozwiązujemy rozmaite zagadki, które często są powiązane tematycznie z miejscem, w jakim się znajdujemy. Przykład - niektóre łamigłówki w Edannie związane z roślinami wymagają manipulowania całym ekosystemem. Zmagania ułatwia system Zip Mode, opcja pozwalającą na szybkie podróżowanie po krainach odwiedzanych w Myst III, dzięki czemu niektóre wyzwania nie wymagają żmudnego biegania od punktu A do punktu B.

Podobne gry