Sid Meier's Pirates! (1987) (NES)

Sid Meier's Pirates! (1987) (NES)

Sid Meier's Pirates! (1987)
  • Producent: Ultra Games
  • Wydawca: Microprose
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 1991
  • Europa: 1991
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Strategiczna, Symulator życia
  • Liczba graczy: 1

Ocena społeczności

6.83 głosów
-

Ocena PPE.pl

-
Brak oceny

Sid Meier’s Pirates! to gra strategiczna (łącząca w sobie też elementy kilku innych gatunków), w której kierujemy poczynaniami żeglarzy podczas złotej epoki piractwa. Była to pierwsza produkcja sygnowana nazwiskiem Sida Meiera. Tytuł ukazał się na wielu platformach, m.in. na komputerach PC i Amiga oraz na konsoli Nintendo Entertainment System.

Neutralne określenie “żeglarz” jest jak najbardziej na miejscu, ponieważ gra daje nam naprawdę dużo swobody w kwestii planowania ścieżki ‘kariery’. Rozpoczynamy jako korsarz działający na zlecenie imperium hiszpańskiego, francuskiego brytyjskiego albo Republiki Siedmiu Zjednoczonych Prowincji Niderlandzkich, ale później możemy zmienić mocodawców, ew. w ogóle dać sobie z nimi spokój.

 

Akcja gry toczy się w różnych latach, przy czym każda epoka oferuje nieco innego rodzaju wyzwanie. To, w jakim okresie zaczniemy podboje, zależy od nas. Podejmowane czynności bywają różne - możemy atakować inne statki i miasta (porażka wysyła nas do więzienia), poszukiwać ukrytych skarbów bądź porwanych osób, albo machnąć ręką na przemoc i skupić się tylko na pomnażaniu majątku.

 

Pirates! oferuje sporo atrakcji. Nasi podopieczni mogą wziąć w bitwach na morzu lub na lądzie (wtedy gdy chcemy zaatakować jakieś miasto), które przebiegają trochę na modłę strategii turowych, pojedynkować się na szpady albo podejmować ważkie decyzje, np. dotyczące wyboru żony (pragmatyczne podejście jest mile widziane) lub podziału łupu. Co warte dodania, wydarzenia w świecie gry są całkowicie losowe, co oznacza dwie rzeczy: a) że musimy być elastyczni; b) że każda kolejna rozgrywka (nawet jeśli wybierzemy tę samą epokę) jest inna.

 

W grze nie ma jednego konkretnego celu, który musimy spełnić, by odnieść sukces i zobaczyć creditsy, choć nasza postać się starzeje i z czasem werbowanie nowych członków załogi jest coraz trudniejsze. Główny wątek kończy się z chwilą przejścia na ‘emeryturę’, a dalsze życie podopiecznego zależy od osiągnięć. Najgorszy scenariusz to żebrak, najlepszy - doradca króla.

Podobne gry