Monkey Island 2: LeChuck's Revenge

Monkey Island 2: LeChuck's Revenge

8,8
38 oceny

Ocena wg platformy:

PC 8.8
AMIGA 8.9

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
LucasArts
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
12.1991
Europa:
12.1991
Producent:
LucasArts
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
Przygodowa
Śr. czas:
20 godzin
Premiery
Świat:
12.1991
Europa:
12.1991

Monkey Island 2: LeChuck's Revenge - opis gry

Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge to dwuwymiarowa przygodówka wyprodukowana i wydana przez LucasArts m.in. na komputery typu PC i Amiga. Podobnie jak w przypadku cenionego pierwowzoru, przy tworzeniu gry brali udział Ron Gilbert, Tim Schafer i Dave Grossmnan (ten pierwszy odszedł jednak z firmy niedługo po zakończeniu prac).

Akcja gry zasadniczo rozgrywa się kilka miesięcy po wydarzeniach przedstawionych w The Secret of Monkey Island. Guybrush Threepwood po pokonaniu pirata LeChucka, czego świadkami byliśmy w poprzedniej części, próbuje znaleźć legendarny skarb zwany Big Whoop. Niestety, nie wszystko idzie po jego myśli. Grę rozpoczyna scena, w której protagonista zwisa na linie zawieszonej nad głęboką dziurą, a na to, jak dotarł w to miejsce, odpowie grywalna retrospekcja wprowadzająca nas w nową przygodę.

Dalsza część tekstu pod wideo

Guybrush odwiedzi tym razem kilka wysp (nieobecnych w 'jedynce') zamieszkanych przez różnych oryginalnych osobników. Rozgrywka oczywiście nie uległa zmianie względem poprzednika i mamy tu do czynienia z dość standardową przygodówką point-and-click. Główny bohater zbiera różne przedmioty napotykane na drodze, które służą mu do rozwiązywania zagadek, oraz wchodzi w interakcję (o naszym stanie posiadania informuje graficzny interfejs) z otoczeniem wybierając stosowne komendy w menusach, np. "porozmawiaj" lub "podnieś".

Monkey Island 2 wprowadziło zwłaszcza jedno nowe rozwiązanie, które zasługuje na wzmiankę. Były to dwa stopnie trudności - rzecz raczej niespotykana w innych przygodówkach. Przed rozpoczęciem rozgrywki gracze mogli zadecydować, czy chcą standardowych ‘doznań’, czy nie mają ochoty się męczyć główkowaniem. W tym drugim przypadku wiele zagadek zostało po prostu ominiętych, co, jak informował żartobliwy napis na pudełku, powinno spodobać się zwłaszcza recenzentom.

Wideo - Monkey Island 2: LeChuck's Revenge

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper