Divekick
3548V

Divekick

Divekick
  • Producent: Iron Galaxy
  • Wydawca: Iron Galaxy
  • Wersja językowa: Angielska Angielska
  • Premiery
  • Świat: 20.08.2013
  • Europa: 20.08.2013
  • Polska: Nie wydano
  • Gatunek: Bijatyka
  • Liczba graczy: 1-2
  • Dystrybucja cyfrowa: Tak
  • od lat 12
  • wulgarny język
  • online
  • przemoc

Divekick to dwuwymiarowa bijatyka wyprodukowana i wydana przez studio Iron Galaxy. Tytuł ukazał się na komputerach oraz konsolach PlayStation 3, PlayStation Vita, PlayStation 4 i Xbox One.

Divekick, choć na pierwszy rzut oka może nie sprawiać takiego wrażenia, w dość humorystyczny sposób podchodzi do gatunku bijatyk i rozmaitych jego konwencji. Produkcję Iron Galaxy wyróżnia system walki. W odróżnieniu od wielu pozostałych bijatyk tutaj nie używamy wielu przycisków, tylko dwa. jeden odpowiada za skok, a drugi za kopniak. Opcjonalnie można też stosować uskok, wciskając kopnięcie na ziemi - i to w sumie tyle. Zabawa polega na tym, aby trafić celnie kopniakiem w przeciwnika, kasując tym samym jego pasek energii (który jest tylko dla ozdoby, ponieważ wystarczy jedno celne uderzenie). Do tego wszystkiego dochodzi jeden atak specjalny - stosując combo skok + kop ładujemy ikonę buta, który w razie potrzeby można odpalić i zwiększyć swoją moc. Trafienie w głowę obfituje ptaszkami nad głową delikwenta, dzięki temu łatwiej go trafić w kolejnej rundzie, których łącznie trzeba wygrać pięć. Warto też dodać, że w grze nie można blokować, a więc liczy się przede wszystkim odpowiedni timing.

Do wyboru mamy różnych zawodników, w tym również postacie nieco bardziej cudaczne. Pomiędzy nimi istnieją pewne różnice (np. ktoś może wyskakiwać wyżej), ale generalnie rzecz biorąc wszystkimi gra się podobnie. Przed rozpoczęciem pojedynku możemy też wybrać klejnoty (patent podobny do tego ze Street Fighter x Tekken), których ‘wyekwipowanie’ w jakiś pozytywny sposób wpływa na naszego podopiecznego, np. zwiększa szybkość jego kopniaków.

W grze zaimplementowano patent, który w założeniach przeciwdziałać ma zbyt częstym remisom. Pod koniec rundy pojawia się pionowa czerwona linia. Zawodnik, który znajdzie się bliżej niej, wygrywa rundę.

Podobne gry